Jak poprowadzić karierę programisty gier

0

Krótko o mojej sytuacji - Studiuję informatykę dziennie, ale jestem niezadowolony z jakości materiałów i szybkości w przekazie. Dlatego postanowiłem trochę od tego odbiec i uczyć się w 90% poza studiami. Przerobiłem cały kurs c++ proceduralnego jak i obiektowego od Mirosława Zelenta, i przeczytałem prawie całą symfonie c++. Jednak teraz mam dylemat jak dalej poprowadzić swoją karierę. Generalnie interesuję mnie tworzenie gier, i chciałbym robić to zawodowo. Dzisiaj pobrałem Qt Creator i planuję stworzyć snake i tetris 2d. Jednak przeglądam mnóstwo wpisów na różnych forach i zdania są tak podzielone, że już naprawdę "zgłupiałem". Jedni piszą, że Qt jest wspaniały, że jest to "must have" a drudzy, że nie nadaje się do gier. Proszę was o radę, dużo bardziej doświadczonych ode mnie.. Mam duży zapał i chęci do pracy ale nie do końca wiem jak to ugryźć. Zacząć tworzyć w Unity3D, OpenGL, czy SDL, WinAPI? Proszę o rady, i pozdrawiam!

2

Jakikolwiek silnik graficzny. Przerzuć się na C# i rób w Unity. Unreal Engine daje możliwość tworzenia w cpp, lecz unity jest o wiele lepsze i oferuje lżejszy start.

8

Przerobiłem cały kurs c++ proceduralnego jak i obiektowego od Mirosława Zelenta

To niestety mam dla ciebie złą wiadomość - teraz została ci juz tylko kariera piekarza, bo życia ci nie starczy żeby się oduczyć złych nawyków i głupot z tego kursu...

Qt nigdy nie był silnikiem do gier i Crysisa to w nim nie zrobisz. Zadaj sobie też pytanie czy chcesz robić gry, czy chcesz robić silniki do gier. Bo to jak różnica między krzesłem a krzesłem elektrycznym.

2

Przerobiłem cały kurs c++ proceduralnego jak i obiektowego od Mirosława Zelenta

To nie wiem czy wiesz, ale przed Tobą jeszcze bardzo długa droga do poznania C++, wówczas będziesz mógł wybrać właściwą bibliotekę. Na forum MZ u wielu panuje przekonanie, że po tym kursie zna się C++ na poziomie umożliwiającym pracę :D :D

0
Shalom napisał(a):

Przerobiłem cały kurs c++ proceduralnego jak i obiektowego od Mirosława Zelenta

To niestety mam dla ciebie złą wiadomość - teraz została ci juz tylko kariera piekarza, bo życia ci nie starczy żeby się oduczyć złych nawyków i głupot z tego kursu...

Naprawdę jest aż tak źle? Uczyłem się jednocześnie z 3 źródeł - Zelent, symfonia i materiały ze studiów. Nie zauważyłem dużych różnic czy innych metod, ale potrzebuję trochę czasu żeby to przeanalizować.

PrzemolPrzemol napisał(a):

Przerobiłem cały kurs c++ proceduralnego jak i obiektowego od Mirosława Zelenta

To nie wiem czy wiesz, ale przed Tobą jeszcze bardzo długa droga do poznania C++, wówczas będziesz mógł wybrać właściwą bibliotekę. Na forum MZ u wielu panuje przekonanie, że po tym kursie zna się C++ na poziomie umożliwiającym pracę :D :D

Zdaję sobie sprawę z tego jak wiele pracy jeszcze przede mną, i jak niski poziom wiedzy jeszcze posiadam. Ale też dlatego napisałem posta na tym forum, żeby dostać wskazówki na czym się skupić, żeby dalsza nauka była efektywna.
Staram się też robić codziennie zadania ze spoja, myślisz że jest to dobre źródło do ćwiczeń i praktyk?

4

przeczytaj sobie ten watek wraz z komentarzami
http://4programmers.net/Forum/1226486

4
Lukaspar napisał(a):

Naprawdę jest aż tak źle? Uczyłem się jednocześnie z 3 źródeł - Zelent, symfonia i materiały ze studiów. Nie zauważyłem dużych różnic czy innych metod, ale potrzebuję trochę czasu żeby to przeanalizować.

Zelent i Symfonia nie są dobrymi źródłami, co oznacza że Twoje materiały ze studiów też są kiepskiej jakości. Ale chyba o tym już wspomniałeś na samym początku.

Jeśli chcesz się bawić w tworzenie gier, a na początku nie chcesz skoczyć na głęboką wodę, to bierz jakiś silnik 2D. Cocos2d-x jest niezłym kandydatem, bo jest popularny, dzięki czemu jest dużo książek i tutoriali do niego. Z tego co pobieżnie patrzyłem, to nie wymagają jakiejś super zaawansowanej znajomości C++.

Narkan napisał(a):

Unreal Engine daje możliwość tworzenia w cpp, lecz unity jest o wiele lepsze
Dlaczego?

2

Naprawdę jest aż tak źle? Uczyłem się jednocześnie z 3 źródeł - Zelent, symfonia i materiały ze studiów. Nie zauważyłem dużych różnic czy innych metod, ale potrzebuję trochę czasu żeby to przeanalizować.

O symfonii poczytaj choćby tu http://www.wykop.pl/wpis/9719000/cpp-naukaprogramowania-programowanie-wstep-czestot/

3

@Lukaspar co do dobrych książek:

**"Szkoła Programowania" **i "Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++" autorstwa twórcy C++ następnie "C++. Kompendium wiedzy" też od Stroustrup'a.

Jakąś wiedzę już masz, zatem brałbym Szkołę Programowania. Natomiast ta druga w pierwszych rozdziałach może Cie przynudzać ale na pewno znajdziesz tam sporo wartościowej wiedzy.

0

@Lukaspar

C++ zaczynasz "znać" wtedy gdy zagłębiasz się w implementację języka na poziomie machine code.
Wtedy będziesz łamał sobie głowę nad tym jak Intel ICC wektoryzuje traversing std::vector'a czy std::valarray.
Na osłodę możesz jeszcze inwestygować przy pomocy debugger'a implementację np. std::uniqu_ptr templated
argumentu o type deleter.

0

zjeb***, pierwszy wybór trzeba samemu dokonać, gdyż jak poznasz odpowiedzi to już nie wybierzesz sam.

OpenGL jest najlepszy, każdy język go wspiera, każda platforma obsługuje.

Ale poznanie np. Unity3D da ci duże podstawy abstrakcyjne, gdyż później łatwiej ci będzie te abstrakcje z syntezować w OpenGL.

0

Co do wyboru silnika słyszałem inne opinie: Unity 3D łatwiejszy żeby zacząć i lepszy do 2D / mobile, natomiast Unreal trudniejszy, ale o znacznie większych możliwościach i lepszej jakości kodu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1