Zawieszenie działalności a KPiR

0

Witam,

ostatnio doszłam do wniosku, żeby zawiesić na kilka miesięcy działalność gospodarczą. Korzystam z usług pewnego biura rachunkowego. W serwisie wFirma wyczytałam, że w obowiązkach przy zawieszeniu działalności należy... prowadzić KPiR (!). Moje pytanie jest skierowane raczej do osób obytych w temacie, a pytanie brzmi - jak mam prowadzić tę książkę, jeśli:

  1. Nigdy nie widziałam jej na oczy - prowadziło ją moje biuro rachunkowe,
  2. Co miałabym tam pisać skoro w okresie zawieszenia nic związanego z działalnością gospodarczą nie będę robić?

Pozdrawiam!

1
  1. Nigdy nie widziałam jej na oczy - prowadziło ją moje biuro rachunkowe,

Do wyboru masz drogi dwie

  1. Może ją dalej prowadzić biuro rachunkowe
  2. Możesz ogarnąć podstawy księgowości i zająć się tym sama (zapraszam do wujka google, można wpisać np. "jak prowadzić kpir")
  1. Co miałabym tam pisać skoro w okresie zawieszenia nic związanego z działalnością gospodarczą nie będę robić?

Gdy działalność jest zawieszona, możesz wciąż ponosić koszty niezbędne do utrzymania działalności. Tj. np. Opłacić magazyn, który przechowa ci towar, domena, na której jest twoja strona, koszty prowadzenia rachunku bankowego itp. itd. Wbrew pozorom sporo tego jest.
Jeśli nie ponosisz żadnych kosztów to prowadzenie KPiR będzie bardzo proste. Wpisujesz sobie miesiąc (lub kwartał), rok, przychód: 0, koszty: 0 i tyle.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1