Programista c# i chęć pracy przy grach

Odpowiedz Nowy wątek
2015-02-03 22:38
Krwawy Szczur
0

Witam, jestem studentem 3 roku informatyki. Od pół roku mam pracę jako programista c#. Umiem robić strony internetowe, znam mvc 5, znam podstawy wcf, entity framework. Ogólnie lubię dot net. Zainstalowałem sobie dla zabawy Unity 3d, strasznie mi się spodobało, do tego stopnia że zastanawiam się nad przekwalifikowaniem się na game developera. Kilka lat temu bawiłem się przez 2 miesiące direct 3d w c++ ale to jedyne moje dotychczasowe dokonania związane z grami (czy też grafiką). Czy warto w moim przypadku myśleć o zawodowej karierze w gamedevie czy raczej pozostawić to jako fajne hobby? Pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2015-02-03 22:41
0

Próbuj.

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 08:48
0

Najpierw porozgladaj sie po rynku, zorientuj sie czego sie wymaga na stanowisko na jakim bys chcial pracowac, znajdz kilka firm ktore Cie jakos szczegolnie zainteresuja, pogadaj z ludzmi tam pracujacymi itd;) A tymczasem pracuj gdzie pracujesz i ucz sie pod katem juz poznanych konkretow - ja bym tak przynajmniej zrobil ;) Ale z drugiej strony watpie czy znajdziesz jakies "growe" stanowisko dla .netowca i czy warunki finansowo socjalne beda zadowalajace. Znam dwie osoby ktore pracowaly w gamedevie w krakowie (nie pamietam nazw firm, jakies male startupy ktore potem sie rozpadly), po pewnym czasie nieudanych poszukiwan podobnej pracy stwierdzili ze to pierdziela i przerzucili sie na "normalny" .net, czyli webowka/wpf/mobilki ;p No ale to nie jest pewnie reguła, jak nie sprobujesz na wlasna reke to sie nie dowiesz ;)

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 08:55
1

unity3d jest popularne i bedzie (ma 200 mln uzytkownikow z tego co pamietam). Sa nawet plany zeby on wyparl flasha...

Jednak jak popracujesz dluzej z unity3d to zrozumiesz jak do dupy jeszcze jest ten silnik. Szybko sie w nim rzeczy robi, ale to by bylo na tyle.
Ostatnio musielismy pisac wlasny threadManager (ktory uzywa thread bo Unity tego nie wspiera w ogole) bo ten z unity np nie pozwala zastopowac jakiegos konkretnego. Albo wszystkie albo zaden. Jak wszystkie to nawet nie masz zapewnione ze wszystko bedzie zatrzymane, fajne nie?
Cachowanie plikow tez dziala... sory, nie dziala ;)
Moglbym tak wymieniac i wymieniac co jest zlego w Unity.
Praca bedzie, ale rynek bedzie bardzo specyficzny

Typowe naziolowe podejście silników gier. - spartanPAGE 2015-02-04 09:00
? nie rozumiem - fasadin 2015-02-04 09:02
"Jesteś tylko z nami, a my damy Ci całkiem sporo narzędzi. Jeśli jednak postanowisz użyć czegoś nie naszego, to dokonamy wszystkiego, ażeby Ci przeszkodzić" - spartanPAGE 2015-02-04 09:06

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 10:23
Pit Bull
0

Ja gamedev traktuję jako hobby na którym oczywiście można też zarobić.

Jak firmy proponowały mi wynagrodzenie rzędu 500 czy 600 zł za napisanie całej gry to pomyślałem, że sam więcej zarobię sprzedając swoją grę.
Dlatego gdy mam wolny czas piszę grę i sprzedaję ją na chupamobile za 70$-150$, przeważnie 3-4 osoby kupią to mam około 1000 PLN z gry pisanej w dwa wieczory.

Zatem ja pozostawiłem gamedev jako hobby, ale decyzja należy do Ciebie.

też się mocno zastanawiałem nad tym chupamobile. Tak z ciekawości, jakie technologie wykorzystujesz? - Wizzie 2015-02-04 10:39

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 10:33
Suchy Suchar
0
Pit Bull napisał(a):

Dlatego gdy mam wolny czas piszę grę i sprzedaję ją na chupamobile za 70$-150$, przeważnie 3-4 osoby kupią to mam około 1000 PLN z gry pisanej w dwa wieczory

Skąd masz tyle pomysłów na gry? Czy są to gry bardzo podobne do siebie i robione masowo? Czy myślisz że jakby zrobić porządną grę (nie da się zrobić dopracowanego produktu w dwa wieczory) to zarobki byłyby większe?

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 10:37
0

Pit Bull - a mozesz podeslac linki do swoich gier? 70-150$ za gre to sporo, nawet Wiedzminy sa tansze.

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 10:39
Suchy Suchar
1
WhiteLightning napisał(a):

Pit Bull - a mozesz podeslac linki do swoich gier? 70-150$ za gre to sporo, nawet Wiedzminy sa tansze.

zajrzyj na chupamobile - on mówi o sprzedaniu praw do gry

gdzie mogę kupić kod źródłowy wiedźmina za mniej niż 70$?

Make sense. Mam zablokowane chupamobile w pracy. - WhiteLightning 2015-02-04 11:12

Pozostało 580 znaków

2015-02-04 10:52
Pit Bull
0
Suchy Suchar napisał(a):

Skąd masz tyle pomysłów na gry?

Obserwując różne Sklepy z aplikacjami.

Suchy Suchar napisał(a):

Czy są to gry bardzo podobne do siebie i robione masowo?

Nie są podobne do siebie. Nie robię lekko różniących się klonów, bez sensu.
Robię np. jedną wyścigówkę samochodową, jedną motocyklową, coś 2D, jakiś endless runner.
Staram się urozmaicać.

Suchy Suchar napisał(a):

Czy myślisz że jakby zrobić porządną grę (nie da się zrobić dopracowanego produktu w dwa wieczory) to zarobki byłyby większe?

Są tam różne pokery i rozbudowane gry, które kosztują nawet po 500$ czy 1000$.
Na dodatek są oceny czyli ludzie to kupują.

Moje gry na chupamobile: http://www.chupamobile.com/author/iamdavidf

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0