Jak legalnie zarobić na prostej grze

0

Witam, jako że wiele bywalców z tego forum wie, że nie skończyłem jeszcze 18 lat, chodzę dopiero do liceum, a prawo to dla mnie (prawie) kosmos. Od kilku lat zastanawiałem się by zrobić grę, a od kilku miesięcy ją pisze (Kosmiczną grę, którą na razie zatytułowałem "Ace of Space" - jeszcze się zastanawiam, czy by tą nazwę zmienić, bo bardzo przypomina nazwę gry "Ace of Spades"). Postępy są w miarę powolne, ale skończyłem wiele elementów graficznych (Pixelartowych budynków, statków, itp), zarys działającego menu głównego, oraz w ostatnim tygodniu przyczyniam się do stworzenia klas, które będą już odpowiedzialne za samą mechanikę danej kosmicznej rozgrywki... Zastanawiałem się również nad multiplayerem, ALE wiem że to nie jest takie łatwe zadanie jak by się wydawało. Oczywiście jestem tego świadom, że stworzenie gry to nie jest pestka, a tym bardziej stworzenie gry multiplayer. Jak już powiedziałem, od kilku lat zastanawiam się nad tą grą, i w tym okresie również uczyłem się programowania generalnie w trzech językach: AS3 (Actionscript 3), C#, a następnie C++ (w którym teraz działam.)

Aplikacje tworzę na C++/SFML 2.0, i wiem że minie jeszcze pewnie długi okres czasu (rok? Dwa lata? kilka lat?) zanim będę mógł powiedzieć, że gra zostanie ukończona. Na początku zakładałem, że grę zrobię za darmo, ale wiem, że pieniądze zwyczajnie przydałyby mi się na mój samorozwój. Tylko jedna uwaga - wiem, że nie powinno się robić gry DLA PIENIĘDZY, ja patrzę na to z takiej perspektywy, by zrobić DOBRĄ GRĘ - to, czy na niej zarobie, nie jest wcale powiedziane.

Kilka screenów z menu głównego, z code::blocks, oraz ze statków.

http://scr.hu/1eaq/qk0ed
http://scr.hu/1eaq/k2atw
http://scr.hu/1eaq/v5bi0
http://scr.hu/1eaq/ymi91
http://scr.hu/1eaq/jv616
http://scr.hu/1eaq/hhzzq (statki są teraz na screenie ciut pomniejszone, i w gorszej jakości, dlatego, by trudniejsze było ich wykorzystanie przez osoby niepowołane; Jakubek - ja, Kamyk - mój kolega, który zrobił wstępny zarys grafik)

Jakubek Productions to nazwa którą zamierzam wykorzystać.

Moje pytanie brzmi: Gdyby (hipotetycznie zakładając) udało mi się stworzyć gre, a następnie ją dobrze wypromować - to jak legalnie zacząć ją sprzedawać?
Dodam informacje, że z mojego punktu widzenia raczej każde oprogramowanie które wykorzystuje do stworzenia gry, jest legalne. (Gimp, Code::Blocks, biblioteka SFML 2.0) Tylko co potem z podatkami, licencjami i tak dalej?

Proszę o łagodne potraktowanie mojej osoby. Ja tylko pytam, nie zakładam, że mi się uda - wierzę, że mi się uda, i pracuje. W ciągu tygodnia przynajmniej dwa solidne dni, sobota, niedziela. Tak by nie zawalić szkoły. Ale pytam o to nie bez powodu, moim życiowym celem było od zawsze stworzenie jakiejś gry.

0

Grę na PC tworzoną przy użyciu SFML będziesz miał raczej ciężko opchnąć. O wiele łatwiej jest z grami na przeglądarkę lub platformy mobilne. Ale jak chcesz w przyszłości zarabiać na grach to zainteresuj się: GooglePlay, Apple App Store, Windows Store. Poczytaj sobie tutaj: http://msdn.microsoft.com/pl-pl/dn338446#fbid=lI0BrCb-BNT ale nie wiem czy tam przejdzie gra na SFML. Możesz też próbować wydać na platformę steam. Inna sprawa jest gdy tworzysz gry z prawdziwego zdarzenia na znanych silnikach graficznych. Zapodam przykład ,,Slender" amatorska produkcja tworzona na silniku Unity3d i to bez licencji a zobacz jaką furorę gra wywołała.

I radzę Ci na razie nie interesować się podatkami i licencjami jak mówisz że grę skończysz za 2 lata.

0

Mobilna sfera mnie za bardzo nie interesuje, nie wiąże sobie z nią przyszłości. SFML 2.0 wykorzystuje tylko dlatego, żeby stworzyć wydajną grę 2D opartą na C++, a to właśnie w C++ chce nauczyć się również obsługiwać openGL-a, lub czegoś podobnego. Nie wrzucajcie mnie do tego jednego wora, wielkiej ewolucji mobilnych rzeczy, ja tej sfery nie lubię (jakkolwiek nienormalnie by to zabrzmiało). Raczej nie przestane już dzialać na C++. Kiedyś interesowałem się nawet c#, i unity3D, i mi się zwyczajnie nie spodobało. Wole analizować jakieś fragmenty kodu w assemblerze aniżeli pisać mobilne aplikacje. Nie pytajcie dlaczego, mam swoje osobiste powody.

Jeżeli nie chcecie mi tutaj pomóc w związku z tematem (który brzmi: Jak legalnie zarobić...), to czy moglibyście mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć więcej informacji? Jak na razie staram się tylko czytać dokładnie licencje poszczególnych oprogramowań. Chce tym się interesować, i będę się tym interesować, bez względu na waszą opinie. Nic mi po waszych "radze ci się nie interesować", "newbie nie może..."... tego typu radach. Dziękuje za tego typu rady, ale mi się już nie przydadzą, tylko moja determinacja którą mnoże każdego dnia. To co, możecie mi zapodać jakieś artykuły, fora, lub gdzieś gdzie dowiem się chociaż od czego mogę zacząć? Proszę was, nie marnujcie swojego czasu i mojego, i mi zwyczajnie zapodajcie, to dam już wam spokój.

1

No przecież Ci podałem przykłady w poprzednim poście... jak chcesz tą grę wydać na Windowsa to Windows 8 posiada dedykowany sklep na którym można umieszczać swoją twórczość. Jak chcesz to możesz sobie wszystko zorganizować samemu. Wykupić miejsce na serwerze FTP, zorganizować płatność choćby PayPal i wysyłać gry samemu. Już w poprzednim poście podałem Ci platformę steam. Możesz sobie tam umieścić swoją grę za opłatą 100 dolarów tzw. steam Greenlight ( o ile jeszcze istnieje).

A odpowiadając na pytanie jak to zrobić legalnie: sprzedajesz, bierzesz za to pieniądze a później rozliczasz się z tego na rzecz podatku dochodowego.

I błagam Cię nie rzucaj się jak to nikt CI nie chcę pomóc.

0

Mała poprawka ze Steam GreenLight - za 100$ to możesz wykupić możliwość wstawiania własnych gier do oceniania i JEŚLI zostanie zauważona przez większą ilość ludzi, to dopiero wtedy być może będzie można wydać grę :P

Najpierw skończ grę, a dopiero potem szukaj wydawcy pokazując efekty swojej pracy. W drugą stronę jako początkujący raczej się nie da ;p

0

Mam zbliżone pytanie, czy są platformy które pomagają/zabezpieczają sprzedaż programów w subskrypcji, czyli np. 5$/miesiąc od licencji. Chodzi mi o programy pod Windowsa.

0

Nie wrzucajcie mnie do tego jednego wora, wielkiej ewolucji mobilnych rzeczy, ja tej sfery nie lubię (jakkolwiek nienormalnie by to zabrzmiało). Raczej nie przestane już dzialać na C++.

Twoje prawo, ale pogódź się wtedy z tym, że na swoich mikro-gierkach nie zarobisz.

I radzę Ci na razie nie interesować się podatkami i licencjami jak mówisz że grę skończysz za 2 lata.

Chce tym się interesować, i będę się tym interesować, bez względu na waszą opinie. Nic mi po waszych "radze ci się nie interesować", "newbie nie może..."... tego typu radach.

No jak chcesz, to się weź i zainteresuj! Możesz zacząć to zainteresowanie od codziennego przeglądu gazetaprawna.pl lub np. od wpisania w google "podatek dochodowy". Rację jednak ma @dejmien, że nie ma sensu obecnie interesować się tym, skoro rozliczać się chcesz za dwa lata. W 2 lata to rząd ordynację podatkową może zmienić pierdyliard razy - choćby zapowiadane ozusowanie umów o dzieło, niedawno głośna "zmiana" interpretacji sposobu klasyfikacji dochodów z tytułu praw autorskich, rozliczanie PITa przez urzędnika. To wszystko może będzie, a może nie będzie - zobaczymy. Ah, no i jeszcze ogłoszenie przez TK, że przepis dotyczący 75% podatku z nieujawnionych źródeł dochodu jest niekonstytucyjny (sprawia, że warto się zastanowić nad nieujawnianiem dochodu :P). Taki żarcik, a na serio - o podatkach to na tym etapie musisz wiedzieć, że trzeba je płacić. Jak masz dochód, to wpisujesz odpowiednią kwotę w odpowiednią rubryczkę PITa i tyle.

0
aurel napisał(a):

Nie wrzucajcie mnie do tego jednego wora, wielkiej ewolucji mobilnych rzeczy, ja tej sfery nie lubię (jakkolwiek nienormalnie by to zabrzmiało). Raczej nie przestane już dzialać na C++.

Twoje prawo, ale pogódź się wtedy z tym, że na swoich mikro-gierkach nie zarobisz.

Nie bez powodu z jednym w komentarzy napisałem o Michale Marcinkowskim. W którejś ze swojej konferencji powiedział o tym, że nie zawsze trzeba szukać inwestora do tego typu przedsięwzięć, oraz to, że warto zrobić swoją pierwszą, własną i niezależną grę - i żeby zarobić na niej przynajmniej 100 zł ( na razie nie liczcie na to, że oczekuje na większe zyski :D )

Jest w tym dużo racji, że w dzisiejszych czasach na mikro gierkach typu install-play ciężko zarobić - ale nie jest to wcale niemożliwe. Jego wcześniejsza starsza gra Soldat - to jest nadal hit, czy wy wiecie ile osób jeszcze w tą gre gra? Jeszcze potężniejsza sytuacja jest z grą Doom (na multiplayer). A co aktualnym projektem Michała - KAG (King arthur Gold) - to gra mobilna? Nie sądzę, instaluje się ją tak samo jak mogłaby się instalować moja.

Wiem, że istnieje dobry kontrargument - to, jak na grach się zarabia teraz, i jak kiedyś się dramatycznie zmieniło. Kiedyś było łatwiej zarobić na takiej grze typu install-play - ale pomimo tego, chce spróbować. Wiem, że jest to możliwe, pomimo że trudne w dzisiejszych czasach, ale zawsze istnieje jakiś procent prawdopodobieństwa w którym można się zmieścić - można, gdy stworzy się grę która dojdzie do grona odpowiednich odbiorców - to chcę osiągnąć od czasów, gdy zacząłem się interesować programowaniem, to jest mój cel życiowy, i raczej tego nic nie zmieni. Nawet takie gadanie, że ciężko zarobić na mikro-gierkach. Jeżeli mi się nie uda, to dopiero wtedy stwierdzę, że powinienem iść w innym kierunku - ale wtedy będę miał większe doświadczenie z programowaniem, i będę mógł iść na szersze wody.

I rzeczywiście! Trochę głupio pytać o tego typu sprawy związane z zarabianiem, więc sam poszperam, może zapytam na jakimś innym forum. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

0

Wystarczy, że zrobisz komuś grę na zaliczenie i już 100zł albo więcej zarobisz.

0

to co chcesz zrobić, nazywa się mianem "indie game" (gra tworzona przez jedną osobę, albo mała grupę osób, niewielkim albo zerowym nakładem finansowym).
https://www.google.com/?q=how+make+money+from+indie+game#q=how+make+money+from+indie+game

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1