1/2 etatu dla juniora

0

Witam!
Zaczynam 3 rok studiów i chciałbym zacząć pracować w zawodzie jednak plan jaki dostałem nie jest zbyt ciekawy żeby połączyć go z pracą (często zajęcią zaczynają się o 12 kończą o 15). Chciałbym pracować jako stażysta/junior java developer na 1/2 etatu. Zastanawiam się tylko czy nie będzie jakimś dużym problemem znalezienie firmy w której mógłbym pracować np. 3h potem idę na zajęcia, wracam po 3h i siedzę następne 2h albo i dłużej czy musi to być raczej, że siedzę od 9-17 albo chociaż te 6h dziennie non stop?

0

Na przykład w firmie w której ja pracuję - mogę przychodzić i wychodzić kiedy chcę między 7 a 21 (ale ma to być nie mniej niż 16 godzin tygodniowo), dodatkowo mogę część czasu pracować zdalnie. Myślę że w tym zawodzie nie będzie trudno ze znalezieniem firmy z elastycznymi godzinami pracy.

0

Nawet jeśli znalezienie takiej firmy nie będzie problemem, to taki tryb życia na dłuższą metę może stać się problemem. Najlepiej poszukaj czegoś zdalnie. No i dochodzi kwestia tego , czego wymagasz od takiego stażu? Jeśli chcesz czerpać doświadczenie od innych programistów, to lepiej, żebyś mógł dostosować swoje godziny pracy do nich.

0

Moja firma też podchodziła do sprawy na luzie, przełożony tylko chciał wiedzieć, kiedy może się mnie spodziewać. Jak mi coś wypadało, że nie mogłam przyjść albo się miałam spóźnić - dawałam mu znać smsem i no problemo. Jeśli masz pracę blisko uczelni i domu, to już całkiem na lajcie sobie to można dograć. Znajomy pracował w wp (bardzo blisko PG), to jak trafiały się niespodziewane okienka - on szedł sobie na godzinkę/dwie do pracy.

Jeśli chcesz czerpać doświadczenie od innych programistów, to lepiej, żebyś mógł dostosować swoje godziny pracy do nich.

E tam, w IT ludzie pracuję w przeróżnych godzinach. Znam takich, co siedzą w pracy od 6-7, a znam takich, co wychodzą ok. 20. Myślę, że nie jest wcale takim wielkim problem się dograć z resztą zespołu, tym bardziej, że absolutnie nie trzeba być w pracy w dokładnie takich samych godzinach! Wystarczy, że się spotkacie raz na kilka dni ;)

0

U mnie nigdy nie było z tym żadnego problemu. Musiałem tylko mniej więcej zdeklarować się team leadowi kiedy będę w pracy a kiedy nie, żeby mógł coś sensownie planować.

0

OK. Dzięki wielkie za odpowiedzi :)

0

Mam jeszcze jedno pytanko. Czy dobrym pomysłem będzie wysłać do danej firmy programik w którym wykorzystuje Swinga w połączeniu z bazą danych + bajery typu wykresy, wysyłanie czegoś do plików jest dobrym pomysłem czy taki program jest za słaby żeby dostać się na staż/juniora?

0

Lepiej zrobić filmik, który przedstawia funkcjonalności aplikacji. Albo po prostu w CV napisać: zrobiłem program taki i taki, użyłem w nim technologi takich, takich, takich, robiłem go X miesięcy na zlecenie/zaliczenie/pracę dyplomową. HR'y nie będą uruchamiać aplikacji od kogoś obcego chociażby ze względów bezpieczeństwa. W firmie, w której pracuję preferują model S.T.A.R. przy pisaniu CV ( http://en.wikipedia.org/wiki/Situation,_Task,_Action,_Result ). Nawet do opisu własnych projektów da radę dostosować. Dla każdego wpisu tak z pół strony można naskrobać.

0

OK a myślisz, że wykorzystanie głównie Swing + baza danych nie jest zbyt banalnym programem aby go prezentować na ww stanowisko?

0

Jeśli nie masz nic innego to pewnie, że tak

0
tirol napisał(a):

OK a myślisz, że wykorzystanie głównie Swing + baza danych nie jest zbyt banalnym programem aby go prezentować na ww stanowisko?

No cóż... ja prezentowałem swoje gry na rekrutacji do firmy nie-gamedevowej i mnie przyjęli (na juniora). W firmach rekruterzy mają różne nastawienie. Jedni są nastawieni na pracowników gotowych do pracy z wybranymi technologiami, inni są nastawieni na pracowników, którzy się nauczą zagadnień związanych z projektem. U mnie akurat nie było sposobu, żebym przed rekrutacją na dane stanowisko wiedział cokolwiek o projekcie i specyfice pracy przy czymś takim, ponieważ to projekt bazujący głównie na wewnętrznych technologiach firmy, wszystko top secret. Sama znajomość języków programowania (C, Python) była kluczową umiejętnością, no i może jeszcze techniki projektowania: UML.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1