Umowa o dzielo a zakladanie firmy

Odpowiedz Nowy wątek
mafadaka
2012-08-06 13:34
mafadaka
0

Witajcie,

jestem studentem informatyki, mam 23 lata.
Od czasu do czasu dorabiam sobie biorac rozne zlecenia programistyczne od firm.

Najczęściej zawieram umowy o dzieło.

Nie znam się na ekonomii, ale moze Wy macie juz wieksze doswiadczenie w pracy, wiec:

  1. Co jest dla mnie lepsze, umowa o dzielo czy o zlecenie.

  2. Czy warto zebym zakladal firme jednosobowa, pod tego typu dzialnosc dorobkowa, w tej chwili obecnej (jeszcze 2 lata studiowania dziennego, przewiduje az do mgr), bede mogl wtedy wystawiac faktury vat, ktore podobne sa jeszcze lepsze dla mnie niz umowa o dzielo.

  3. Jakies wasze opinie na temat jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej?

Pozostało 580 znaków

2012-08-09 19:22

Rejestracja: 16 lat temu

Ostatnio: 4 godziny temu

0

Ponoć przy zakładaniu działalności pierwsze lata są tańsze. Możesz to potraktować jako dofinansowanie :)

A z innych dofinansowań są różne inkubatory i instytucje wspierające start up'y, które pomagają w formalnościach i finansowaniu o ile masz dobry pomysł na działalność.

edytowany 2x, ostatnio: Spine, 2012-08-09 19:26

Pozostało 580 znaków

Pawel232
2012-08-11 13:27
Pawel232
0

A takie zapytanie filozoficzne bardziej :) :

Moglbym powiedziec po tym co przeczytalem, ze umowa o dzielo, oprocz tego ze zabezpiecza obie strony to w sumie nic nie daje zleceniobiorcy...

Zakladajac ze Zleceniodawca jest uczciwy i placi terminowo itp, zleceniobiorca robi wszystko jak nalezy.
To...

Czy nie lepiej sie wytargowac na Czarno i poprostu wziac 500 zl za projekcik bez umowy i wtedy nie placi sie podatkow ?

WIem ze to ZLE :), ale tak to mi sie wydaje jest w przypadku umowy o dzielo. Opinie?

Pozostało 580 znaków

2012-08-11 14:30
Moderator

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 17 godzin temu

2

Jasne, że bardziej się opłaca na czarno. Jeszcze bardziej się opłaca wynosić towary ze sklepu, zamiast za nie płacić.

Pozostało 580 znaków

2012-08-11 20:34
Moderator

Rejestracja: 12 lat temu

Ostatnio: 4 godziny temu

Lokalizacja: Wrocław

0
Pawel232 napisał(a):

Czy nie lepiej sie wytargowac na Czarno i poprostu wziac 500 zl za projekcik bez umowy i wtedy nie placi sie podatkow ?

Ale to co chcesz zrobić za 500zł? Projekt zaliczeniowy dla studenta?


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

DużaTajemnicaWiedzy
2012-08-11 21:33
DużaTajemnicaWiedzy
0
Pawel232 napisał(a):

A takie zapytanie filozoficzne bardziej :) :

Moglbym powiedziec po tym co przeczytalem, ze umowa o dzielo, oprocz tego ze zabezpiecza obie strony to w sumie nic nie daje zleceniobiorcy...

Zakladajac ze Zleceniodawca jest uczciwy i placi terminowo itp, zleceniobiorca robi wszystko jak nalezy.
To...

Czy nie lepiej sie wytargowac na Czarno i poprostu wziac 500 zl za projekcik bez umowy i wtedy nie placi sie podatkow ?

WIem ze to ZLE :), ale tak to mi sie wydaje jest w przypadku umowy o dzielo. Opinie?

Jak ufasz pracodawcy, i on Tobie, to jak najbardziej opłaca się na czarno, kłopot z tym jest taki, że taka ustna umowa nic Ci nie da jeżeli nie chciałby ci zapłacić, a on też może mieć spore nieprzyjemności jakby to wyszło więc może nie chcieć pójść na taki układ.

BTW: ja nie wiem dlaczego niby zarabianie na czarno jest czymś złym.

Dla mnie też jest czymś normalnym, problem w tym, że 'postępowe' socjaldupki krzywo patrzą jak ktoś się miga od haraczu od zarobków. - Wibowit 2012-08-11 21:52
Nie zapominajmy, że podatki wymyślili monarchowie. - somekind 2012-08-12 02:36
Nie zapominajmy, że byli mądrzejsi i głupsi monarchowie. Podatki dochodowe były wprowadzane zresztą po to, aby pokryć koszty wojen, a na stałe zostały zakorzenione dopiero w XIX i XX wieku. O ile dobrze pamiętam, to towarzyszyły temu kampanie informacyjne o tym jakie to podatki dochodowe są potrzebne nawet, gdy nie ma wojny. To już były czasy demoludów, monarchii parlamentarnych i innych dziwnych stworów. - Wibowit 2012-08-12 11:07
Rozdawanie kasy ubogim było stosowane już przez cesarzy rzymskich w celu kupowania sobie poparcia. Dzisiejsze demoludy wcale nie są w tym pionierami. Cesarze rzymscy pod koniec cesarstwa obiecywali gruszki na wierzbie właśnie przez to że sytuacja ekonomiczna była kiepska, a to co lub kogo dotowali stawało się droższe i psuli tym samym rynek. Dokładnie tak samo jak dzisiaj :) - Wibowit 2012-08-12 11:38

Pozostało 580 znaków

DużaTajemnicaWiedzy
2012-08-12 10:14
DużaTajemnicaWiedzy
0

Czy to ważne kto wymyślił podatki?
Ważne co jest opodatkowane, i jaki to skutek przynosi.

Pozostało 580 znaków

2012-08-12 12:54

Rejestracja: 15 lat temu

Ostatnio: 2 miesiące temu

0

Czy patriotyzm to już puste słowo?
Jeżeli nie, to co o nim świadczy, może właśnie płacenie podatków?

Pozostało 580 znaków

2012-08-12 12:59

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 3 godziny temu

0

Patriotyzm to chyba dorabianie ideologii do kilku kresek na mapie narysowanych przez Roosvelta, Churchilla i Stalina.


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.

Pozostało 580 znaków

DużaTajemnicaWiedzy
2012-08-12 13:10
DużaTajemnicaWiedzy
0

Zależy jak zdefiniować patriotyzm(jako dbanie o dobro społeczeństwa, narodu, kraju, czy państwa).
Jeżeli ktoś(państwo) się zachowuje jak idiota, to dla jego własnego dobra, nie będę mu dawał noża, bo zrobi komuś krzywdę(narodowi, krajowi).

Patriotyzm, a kierowanie się rozsądkiem to dwie różne sprawy. - Wibowit 2012-08-12 13:18

Pozostało 580 znaków

DużaTajemnicaWiedzy
2012-08-12 13:44
DużaTajemnicaWiedzy
0

A wg mnie mają one dużo wspólnego. Bo państwo powinno być czymś działającym na rzecz narodu i kraju, więc zdrowy rozsądek podpowiada, że opłaca się do tego takiego państwa dążyć(z tym, że czasem dużo łatwiej napisać jakiś projekt od nowa niż utrzymywać coś beznadziejnie zaprojektowane i wdrożone).
Tak jak w przypadku kiedy grupki bandytów napadają mieszkańców, opłaca się tym mieszkańcom zebrać, a nie walczyć osobno.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0