Czy wymagany jest model 3D?
Jeśli będzie wymagana realistycznie wyglądająca bryła domu, to lepiej mieć/zrobić model w programie 3D i wyeksportować do np. glTF/GLB albo do innego formatu, do którego są loadery w Three.js.
Jednak Three.js pozwala na tworzenie prostych brył typu prostopadłościan czy własnych geometrii i jeśli to ci wystarczy, to spoko. Do takich geometrii można później przypisywać materiały, tekstury itp.
Czyli dylemat - czy podejście assetowe (wczytywanie gotowych modeli), czy proceduralne (programistyczne generowanie grafiki). Ale to już zależy od wymagań, jakie masz czy to z góry założone, czy jakie sobie założysz (bo nie wiem w sumie).
Mogę sobie kupić model 3d domu w jakimś Blenderze czy innym formacie i Threejs załatwi temat?
Rozumiem, że trzeba będzie przygotować tekstury itp.
Czasem przy imporcie trzeba się pobawić, żeby się poprawnie zaimportowały materiały, mapowanie tekstur itp.
Jest sobie domek i trzeba mu zmienić np. kolor ścian
Tutaj potrzebujesz się dostać do odpowiedniego materiału, który jest przypisany do odpowiedniej ściany i zmienić kolor tego materiału.