Tworzenie scoreboard'u

0

Witam programistów

Tak jak w temacie. Chciałbym stworzyć tablicę wyników do której liczby będą cały czas się dodawać po zdobyciu punktu. Poproszę o podpowiedzi jakby to wyglądać mogło.

1

Powinieneś mieć strukturę danych do przechowywania liczb, np tablice, listę, mapę. Kiedy musisz zmienić wyniki, po prostu zmieniasz dane w tej strukturze danych, w kiedy zajdzie potrzeba po prostu należy je wyświetlić w formie dowolnej, np tabeli. Jest wiele możliwości zrobienia czegoś tak prostego. Setki.

0

Znaczy mam napisaną funkcję w js, która ma dodawać do istniejącej wartości (zmeinna, która przechowuje wynik), punkty (jakąś liczbę) to znaczy, że początkowa wartość zmiennej jest równa 0, potem dzieje się coś i nagle jest 100, potem aktualna wartość równa się 100 więc do niej dodaje kolejną wartość, jeżeli zadzieje się coś innego i powstaje nowa wartość do której można dodać kolejną cyfrę i tak w nieskończoność. Mi się udało stworzyć coś takiego, że początkowa wartość to 0 i po zadziałanej funkcji wartość wynosiła 0100 czyli do zera dopisało mi 100 zamiast dodać i potem było 0100100 itd.

2

Spróbuj tak:

a = "10";
b = "10";
c = -(-a + -b);
0
Freja Draco napisał(a):

Spróbuj tak:

a = "10";
b = "10";
c = -(-a + -b);
scores.innerHTML = -(-scores+ -300);

Stworzyłem coś takiego ale to równa się NaN i nie wiem dlaczego. Scores to zmienna, w której są punkty jak widać.

scores.innerHTML = -(-scores.innerHTML+ -300);

To działa. Dzięki

0

Pokaż całość tego. Na razie wygląda na to, że próbujesz używać zmiennej scores jako uchwytu obiektu i jednocześnie do przechowywania wartości wyniku.

Chyba, że chodzi ci o coś takiego:

scores.innerHTML = (scores.innerHTML * 1) + 300;

Edit:
Normalnie można by użyć czegoś w stylu:

x += 300;

Ale, że każde innerHTML jest zawsze typu tekstowego, to parser JS dochodzi do wniosku, że pisząc + chcesz łączyć ze sobą ciągi tekstowe.

0

a parseInt(score) + 300 zamiast dziwacznych zapisów?

0
.__. napisał(a):

a parseInt(score) + 300 zamiast dziwacznych zapisów?

Też można, ale szybciej jest zwykle pomnożyć przez 1.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1