Game dev - html5, js

0

Witam, jak na razie jestem na "poziomie" junior front end. Coraz mocniej ciągnie mnie w kierunku pisaniu gier (jak na razie w js - na jave / unity przyjdzie może kiedyś czas :) ).

Moje pytanie, jaką drogę edukacji byście polecii step by step? (Pomijając phraser js)
-HTML5 (+Canvas)
-Mocno ogarniać JS

Co dalej? Jakieś źrodła, ksiązki godne polecenia? Jaką drogą dalej Waszym zdaniem najlepiej iść i jakie technologie po drodze poznawać?
Aktualnie jestem na poziomie podstawowym jezeli chodzi o aspekt umiejętności pisania gier (właśnie piszę teniso-ping ponga :) )

1

Jaką drogą dalej Waszym zdaniem najlepiej iść i jakie technologie po drodze poznawać?

Wszystko jedno jakie technologie, ważniejsza jest znajomość rozmaitych technik, algorytmów, wzorców, które są znane twórcom gier, a na które niekoniecznie wpadniesz sam (i będziesz zmuszony odkrywać Amerykę na nowo). Fajną stroną jest https://www.gamedev.net , tam jak poklikasz to znajdziesz różnego rodzaju artykuły. Jest też seria książek "Perełki programowania gier", tam też jest dużo wiedzy. No i ogólnie w przypadku gamedev masę jest artykułów z dużą dawką wiedzy, wystarczy pogooglować.

-HTML5 (+Canvas)

Praktyka też się przyda oczywiście. Chociaż API Canvasa jest łatwe, chyba, że piszesz w WebGL. Dużo trudniejsze będzie zaprojektować to od strony architektury, czy wydajności (stąd też warto o pewnych rzeczach czytać - bo możesz się trudzić a okaże się, że od lat już programiści gier mają rozwiązanie na twoje problemy. Wydaje mi się, że w tej działce programowania jest o wiele więcej know how niż np. we frontendzie, w którym każdy się porusza po omacku jeszcze i we frontendzie tego know how jeszcze nikt za bardzo nie ma. W gamedev już to jest, bo ta branża od kilkudziesięciu lat istnieje).

Pomijając phraser js)

Też bym go pomijał. Tzn. zależy co chcesz osiągnąć. Jest tam dużo ficzerów i ma dobre wsparcie community, i nawet mógłbym polecić ten framework komuś, kto chce zrobić szybko grę w HTML5, a nie bardzo wie jak. Bo Phaser pozwala szybko zacząć. Problem jednak, że ten Phaser ma tak fatalną architekturę, że aż jego twórca sam to przyznał i przepisują go na nowo niczym Google Angulara (chociaż w sumie dość długo go już przepisują, więc nie wiem w ogóle czy go przepiszą).

(jak na razie w js - na jave / unity przyjdzie może kiedyś czas :) ).

I tak przykłady w książkach będą w róznych językach, choćby w C++. Nie należy się ograniczać w źródłach wiedzy do języka, w którym się pisze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1