Losowanie liczb w Javie LOSOWNIK KOSTKOWY

Odpowiedz Nowy wątek
2006-08-30 22:23
Infotw
0

Heyah wszystkim

Potrzebuję napisać w J2ME programik na phona i niestety jakoś mi to nie wychodzi. Próbuję ale nawet się nie chce kod skompilować :-/ .

Chodzi mi o program który wyglądał by następująco:

Włączam > Wpisz Liczbę ścianek [pole do wpisu] >Wpisz liczbę rzutów [pole do wpisu] Rzuć !! > [wynik]

Program wylosuje liczbę z zakresu jakim jest liczba ścianek tyle razy ile podana została liczba rzutów i wyniki doda. Takie cóż potrzebne mi jest do gry RPG w której jest 7 kostek.
Jeszcze żeby po wybraniu rzuć odtworzył wava :-) (dzwięk kostki upadającej na dębowy stół.

Jakieś sugestie? :-/

Pozdrawiam wszystkich !!!!!</b>

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 22:39
0

A konkretnie, w ktorym momencie masz problem?

pozdrawiam
johny


You need to learn how to walk
before you can run

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 22:43
Infotw
0

Konkretnie to w... javie. NIe znam javy niestety. Próbuję coś ale to niestety nie działa :-/

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 22:53
0

nie znajac javy chcesz napisac midlet, moze jeszcze z kostka 3D? Troche to malo realne, najpierw naucz sie javy, albo znajdz kogos kto napisze Ci ten program.

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 22:58
infotw
0

Nie wydaje mi się żeby zajął więcej niż kilkadziesiąt linijek ... mógłby mi ktoś podpowiedzieć chociaż jak powinno wyglądać polecenie które by losowało liczę z wybranego zakresu?

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 22:59
infotw
0

Nie wydaje mi się żeby zajął więcej niż kilkadziesiąt linijek ... mógłby mi ktoś podpowiedzieć chociaż jak powinno wyglądać polecenie które by losowało liczbę z wybranego zakresu?

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 23:05
0
Random random = new Random(Calendar.get(Calendar.MILLISECOND);
int losowana_liczba = random.nextInt(zakres);

wylosuje liczbe pomiedzy 0 a zakres.

pozdrawiam
johny


You need to learn how to walk
before you can run

Pozostało 580 znaków

2006-08-30 23:09
Infotw
0

Wielkie dzięki ! na to bym nie wpadł. Pomęcze się z tym do jutra. Już chyba wiem jak to zrobić. :-)
Pozdrawiam
Infotw

Pozostało 580 znaków

2006-08-31 16:21
Infotw
0

Dobrzy ludzie pomóżcie..... już nie wiem czy rovbię jakiś drobny błąd czy wszystko pieprze....

import javax.microedition.lcdui.*;
import javax.microedition.midlet.MIDlet;

    public class hwdp1 extends MIDlet implements CommandListener
    {
     public hwdp1()
     {
      formatka = new Form("Kostek");
      Random random = new Random(Calendar.get(Calendar.MILLISECOND);
      formatka.append(rzuty.getString()) = random.nextInt(scianki.getString());
      Command poleceniedodaj = new Command("Dodaj",Command.OK,0);
      Command poleceniewyjscie = new Command("Koniec",Command.EXIT,0);
      formatka.addCommand(poleceniedodaj);
      formatka.addCommand(poleceniewyjscie);
      formatka.setCommandListener(this);
      rzuty = new TextField("Ile razy rzucić?:","",3,TextField.NUMERIC);
      formatka.append(rzuty);
      scianki = new TextField("Ile ścianek ma kostka?:","",3,TextField.NUMERIC);
      formatka.append(scianki);
      Display ekran = Display.getDisplay(this);
      ekran.setCurrent(formatka);
     }
    public void startApp()
    {
    }
    public void pauseApp()
    {
    }
    public void destroyApp(boolean unconditional)
    {
    }
    public void commandAction(Command c, Displayable s)
    {
     if (c.getCommandType() == Command.OK)
     {
      formatka.append(random.getString());
     }
     if (c.getCommandType() == Command.EXIT) notifyDestroyed();
     }
    private Form formatka;
    private TextField rzuty;
    private TextField scianki;
}

Pozdrawiam
Infotw

Pozostało 580 znaków

2006-08-31 19:20
0

Znowu pytanie - konkretnie w czym problem? Nikomu zapewnie nie bedzie sie chcialo uruchamiac kodu i domyslac sie co Ci nie pasuje...

pozdrawiam
johny


You need to learn how to walk
before you can run

Pozostało 580 znaków

2006-08-31 20:08
Infotw
0

import javax.microedition.lcdui.*;
import javax.microedition.midlet.MIDlet;

    public class hwdp1 extends MIDlet implements CommandListener
    {
     public hwdp1()
     {
      formatka = new Form("Kostek");

Random random = new Random(Calendar.get(Calendar.MILLISECOND);
formatka.append(rzuty.getString()) = random.nextInt(scianki.getString());

Command poleceniedodaj = new Command("Dodaj",Command.OK,0);
Command poleceniewyjscie = new Command("Koniec",Command.EXIT,0);
formatka.addCommand(poleceniedodaj);
formatka.addCommand(poleceniewyjscie);
formatka.setCommandListener(this);
rzuty = new TextField("Ile razy rzucić?:","",3,TextField.NUMERIC);
formatka.append(rzuty);
scianki = new TextField("Ile ścianek ma kostka?:","",3,TextField.NUMERIC);
formatka.append(scianki);
Display ekran = Display.getDisplay(this);
ekran.setCurrent(formatka);
}
public void startApp()
{
}
public void pauseApp()
{
}
public void destroyApp(boolean unconditional)
{
}
public void commandAction(Command c, Displayable s)
{
if (c.getCommandType() == Command.OK)
{
formatka.append(random.getString());

}
if (c.getCommandType() == Command.EXIT) notifyDestroyed();
}
private Form formatka;
private TextField rzuty;
private TextField scianki;
}

Konkretnie problem w zaznaczonych linijkach - czy tak to powinno wyglądać?

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0