Witam ALL!
Chc napisać gierke w javie w formie appletu, mam jednak pewnien kłopot:
-
Obsługa klawiatury po przez KeyListener jest za słaba, mianowicie załóży żemam jakiegoś sprajta, chcąc go poruszyć obsługuje metode KeyPressed(KeyEvent e) i tam pisze np. sprajt.x += 3;, problem jest taki że na to reaguje jak by po chwili, i nie działa jeżeli nacisne dwa kalwisze naraz, np. strzałka w lewo i i w dół.
-
Z myszką to samo, na pozycji myszki rysuje sprajta reprezętującego kursor, pozycja jest aktualizowana w metodach MouseMoved itp.. ale kursor zostaje w tym samym miejscu gdy nacisne przycisk.
Jest alternatywny sposob obslugi urządzen wejściowych?
-
Można ukryć kursor myszki w obrzasze apletu?
-
Stosuje animacje poklatkową, w jakimś tam artykuleznalazłem sposób, że wszystkie klatki animacji sązapisane w osobnych plikach, jak wiadomo jest to niewygodne szczególnie że plików wszystkich klatek animacji będzie setki. Jest rada żeby zrobić to w normalny sposób, czyli wszystkie klatki animacji były zapisane w jednym pliku i mógłym ładowac odpowiednie jego fragmenty i rysować, tak tak to jest robione w grach.
Z góry dzięki za odpowiedź