Cześć
Za jakiś czas będę musiał wykonać projekt animowanej wizualizacji ramienia robota typu „cylindrical arm”. Projekt musi składać się z modelu 3D, interfejsu, możliwości sterowania za pomocą klawiatury lub myszki. Projekt powinien być wykonany w języku Java. Większość rzeczy powinna być zrobiona samemu, czyli nie można korzystać z przygotowanych rozwiązań, które w znaczący sposób mogłyby ułatwić pracę. W chwili obecnej nie mam dużego doświadczenia w programowaniu, a nigdy nie programowałem rzeczy w 3D. Czy moglibyście mi poradzić co powinienem opanować, jakich materiałów użyć, aby w jakiś sposób zdołać napisać taką symulację?
U mnie na uczelni pisaliśmy ramię robota w C++.
Głównie chodziło o to, aby ogarnąć rysowanie prostych obiektów i składanie przekształceń w OpenGL.
Prowadzący zajęcia wam rzucił temat projektu do wykonania w Javie i nie narzucił żadnej metodologii wykonania tego projektu?
Nie uczył Was niczego na ten temat? Jakiś szablon projektu wyświetlający sześcian?
Jeśli macie większość robić sami, to pewnie musicie to zrobić w bibliotece tego kalibru: https://www.lwjgl.org/
Zacznij od tego: https://www.lwjgl.org/guide
Potem dodaj do tego jakieś obiekty 3D rysowane z podanych wierzchołków.
Ramię robota nie ma wielu wierzchołków, nie musisz robić modeli w Blenderze.
Ogarnij obracanie i przesuwanie obiektów w OpenGL. Jeśli ramię robota ma pracować, to obroty będą zmienne. Pozycji nie zmieniasz kiedy ramię pracuje. Ale obiekty muszą mieć swoje pozycje ustawione w odpowiedniej hierarchii przekształceń. Bo np. jak obracasz "słup" robota to człony ramienia obracają się razem z nim.
Jak kolega zrobi może pokazać bo mam takie ramię z zbudowanym sterownikiem ale nie napisałem aplikacji w czymś co chciałbym pokazać (javy się wstydzę)