Potrzebuję pomocy z zadaniem które męczę już dłuższą chwilę jako żółtodziób. O ile pierwsze trzy dwa punkty ogarniam to mam problem z resztą. poniżej treść:
- należy stworzyć abstrakcyjną klasę Pion reprezentującą ogólny element (pion) z abstrakcyjną metodą getName() zwracającą wartość typu String
- należy stworzyć trzy klasy dziedziczące po klasie Pion reprezentujące konkretne elementy (pion) występujące w szachach np. skoczek, wieża, hetman, pion itp.
- implementacje metody getName() powinny zwracać dwuliterowy opis Pionu np. "BP" jako skrót od black pown czyli czarny pion itd.
- w głównej klasie Szachy należy przechowywać układ szachownicy w dwuwymiarowej tablicy elementów abstrakcyjnego typu Pion
- przy starcie programu należy wylosować 5 elementów (pionu) i rozmieść je losowo na szachownicy wg ogólnych zasad gry w szachy
(np. nie mogą istnieć 2 wieże tego samego koloru, nie mogą na jednym polu stać dwa piony itd.) - w uproszczony sposób należy wyświetlić aktualny stan szachownicy.