Kto w projekcie jest od problemów z dostępami?

0

Ze mnie to hacker taki, że do własnej wirutalki się włamywałem 2 godziny, a wiedza o sieciach kończy mi się na obsłudze curla.
W projekcie ciągle zmieniane/dodawane adresy maszyn, dostępy przydzielane w sposób chaotyczny i często niepełny wciąż mam problemy z dostępami i vpnami przez co robota stoi.

Kto powienien się zajmować takimi rzeczami jak problemy z dostępami? Scrum master?

1

W sensie kto powinien poganiać ludzi zeby ci to ogarnęli? Myśle ze SM albo jakiś PM to dobry target bo ich zadaniem jest właśnie to zeby developer mógł robić swoją robotę i nie oglądać sie na takie duperele.

0

Nie tylko poganiać, ale znać listę jakie uprawnienia powinienem mieć i jakie mam, jak weryfikować czy je mam i jak je się załatwia.

1

To raczej powinniście mieć w jakimś onboarding wiki/docu ;) Zwykle w firmie jest jakaś taka checklista jak się zainstalować.

1

Jednostka IT support. Zgłoś problem managerowi, on już będzie wiedział kogo pingnąć :)

0

a kto jest moim managerem?
tech lead? scrum master? product owner? dyrektor pionu?
wszystkie sprawy kadrowe załatwiam z dyrektorem.

2

a kto jest moim managerem?
tech lead? scrum master? product owner? dyrektor pionu?
wszystkie sprawy kadrowe załatwiam z dyrektorem.

Myśle że jak pójdziesz do Leada albo Scrum Mastera to i jeden i drugi będą ci w stanie pomóć. Możesz też zapytać kogokolwiek innego z zespołu i skieruje cię do odpowiedniej osoby.

1

Jak nie wiadomo, kto jest od załatwiania sprawy X, to idziesz do kogoś z zespołu, TL, BDSM lub PM - jest szansa, że ktoś z zespołu musiał to sobie kiedyś załatwić, lub że manager / TL musiał to kiedyś załatwiać dla kogoś w zespole, i tak dalej :p

W najgorszym razie odeślą Cię do Y który będzie wiedział, a Y odeśle do Z i tak zatoczysz rundkę aż trafisz na to co trzeba lub odpowiedniego ticketa który rozwiązuje problem dostępów. Przy odrobinie szczęścia i odpowiednio skutecznym męczeniu tyłka ktoś po drodze się zorientuje, że chyba onboarding leży skoro takie gimnastyki są niezbędne by załatwić podstawowe rzeczy.

I warto zapisać gdzieś co i jak załatwiłeś, żeby następni mieli łatwiejszy onboarding (do następnego przeorania procesu w firmie).

2

@NamingException: Szybciej dostaniesz odpowiedź i dostępy jeśli zapytasz nie na forum a osób z którymi pracujesz.

1

@var: No nie wiem. Gdy w firmie jest mega burdel i spychologia na wysokim poziomie, to prędzej sensowną radę może dostać na forum :-p

Zakładam, że OP ma już za sobą próby uzyskania info na miejscu, a ty pisze dlatego, że u siebie nie udało się uzyskac informacji

0

Macie daily ?

#EDIT

Ja wiem, że wszyscy są zajęci ale na boga wypadałoby przeczytać 10 minutowy artykuł o technice w której się pracuje -> https://www.scrumguides.org/scrum-guide.html

Daily Scrum
The purpose of the Daily Scrum is to inspect progress toward the Sprint Goal and adapt the Sprint Backlog as necessary, adjusting the upcoming planned work.

The Daily Scrum is a 15-minute event for the Developers of the Scrum Team. To reduce complexity, it is held at the same time and place every working day of the Sprint. If the Product Owner or Scrum Master are actively working on items in the Sprint Backlog, they participate as Developers.

The Developers can select whatever structure and techniques they want, as long as their Daily Scrum focuses on progress toward the Sprint Goal and produces an actionable plan for the next day of work. This creates focus and improves self-management.

Daily Scrums improve communications, identify impediments, promote quick decision-making, and consequently eliminate the need for other meetings.

The Daily Scrum is not the only time Developers are allowed to adjust their plan. They often meet throughout the day for more detailed discussions about adapting or re-planning the rest of the Sprint’s work.

0

@BraVolt:

Zakładam, że OP ma już za sobą próby uzyskania info na miejscu, a ty pisze dlatego, że u siebie nie udało się uzyskac informacji

No to w takiej sytuacji wysyłasz maila do wszystkich przełożonych/osób zajmujących się organizacją że nie możesz pracować ze względu na brak dostępów itd. i do czasu jak ich nie załatwią to oglądasz śmieszne koty. Bez jaj, nie wierzę w to że istnieje jakaś organizacja gdzie nikt nie wie kto się tym zajmuje. Czasem trzeba czekać, to fakt, ale jeśli w firmie byłby taki burdel to nie przetrwałaby nawet etapu rejestracji działalności.

0

@var:

Bez jaj, nie wierzę w to że istnieje jakaś organizacja gdzie nikt nie wie kto się tym zajmuje

Więc problem leży po stronie Firmy albo OPa.
Każdy ma problemy czy OP ma problemy?

Ja bym zaczął od zapytania (kolejność dowolna) tego z lewej, ewentualnie później tego z prawej

  • Hej, mam taki temat, nie mogę ruszyć. Co ma zrobić, co ty byś zrobił?

Na rozsyłanie maili prawie na całą domenę chyba bym nie wpadł ani nie wierzył w skuteczność straszenia fotkami kotów.
Mam smoka/kota i nie zawaham się go użyć - Osioł w Shrek

"Nie po to zostałem programistą żeby teraz rozmawiać z ludźmi"

0

Nie napisałem że na całą domenę tylko do przełożonych i osób które w jakimś zakresie zajmują się organizacją.

0

@var: Jak się znajdzie jakiś pzrełożony 2 szczeble wyżej i zechce mu się odpisać, w odpowiedzi zapyta OPa czy pytał już kolegów i dlaczego nie mógł uzyskać żadnych informacji, że aż musi pisać wysoko.

Problem wystąpił po arz pierwszy? To jak poprzednicy dostawali informacje?
Problem jest w każdym przypadku, wiec pisanie zastępcy Pana Boga nie pomogło wcześniej to teraz też nie pomoże.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1