Java możliwość stworzenia w grze customowej postaci

0

Witam.

Piszę grę RPG. Mam taki domyślny charakter tutaj. Chcę mieć możliwość skustomizować tą bitmapę. Co rozumiem przez customizację to poprzez kliknięcie przycisku chcę zmienić fryzurę, kolor skóry, dodać może jakąś broń czy tarczę. Jak mogę to osiągnąć? Ogólnie na tym etapie nie pytam o kod, tylko o ogólną ideę / pomysł na to zagadnienie.

Pozdrawiam

0

Pisałem kiedyś prostą gierkę, ale szybko temat porzuciłem, więc możliwe ze gadam głupoty ;)
Mimo wszystko widziałem, że używany jest taki koncept
https://stackoverflow.com/questions/19881635/cutting-sprite-sheets-into-individual-bitmaps-dynamically-with-variable-frame-si
Czyli po prostu masz tego spritesheeta, na którym masz xx obrazków, typu:

  • bohater z czapką skierowany w lewo
  • bohater bez czapki skierowany w lewo
  • bohater z czapką skierowany w lewo z podniesioną nogą (czyli w trakcie animacji chodzenia w lewo)
  • itp, itd

I taki spirtesheet jest pocięty na xx assetów, które zależnie od sytuacji sobie ładujesz.
Na koniec dnia, musisz jednak po prostu stworzyć ten spritesheet który będzie miał wszystkie możliwe sytuacje jakie Cie interesują.

1

Moze tak: sprite per czesc ubioru, ale kazdy taki sprite bedzie wielkosci podstawowego gostka + przezroczystosc (czyli jak gostek jest 16x32 to czapka też bedzie 16x32 ale w odpowiednim miejscu narysowana). Wtedy koleszka ma głębokość level 0. Każdy customizowalny element bedzie miał inny level > 0. Np wszystkie czapki beda miec lv 1, wszystkie fryzury lv2, wszystkie buty lv3 itd... Czyli układasz to warstwowo, X i Y każdego sprite + podstawki jest identyczne, zmieniasz tylko Z (czyli ten level)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1