Wybór języka

0

Witam, w jakim języku pisać gry indie?
Chodzi mi o Java/C++ itp.

7

Najpierw określ platformę docelową (mobile / konsola / pc-win / pc-steam itd).
Potem wybierz silnik lub bibliotekę do gier.
Potem możesz się zastanowić nad językiem (pewnie będzie wynikał z silnika).

6

W jakimś sprawdzonym i dojrzałym:

3

Jeśli szukasz informacji o językach programowania to nie zaczynaj od gier.

0
vpiotr napisał(a):

Najpierw określ platformę docelową (mobile / konsola / pc-win / pc-steam itd).

Potem wybierz silnik lub bibliotekę do gier.
Potem możesz się zastanowić nad językiem (pewnie będzie wynikał z silnika).

głównie pc

1

https://unity.com/
Jest podobno bardzo fajne :)

3
chalwa napisał(a):

Jeśli szukasz informacji o językach programowania to nie zaczynaj od gier.

Zgadzam się.
Kolega ze sposobu pytania nie wydaje się przeciążony doświadczeniem.

@Xyio jeśli jest tak, jak się wydaje, sporo nauki przed Tobą, ogólnej programowania i jakiegoś języka.
I jest BARDZO prawdopodobne, że pierwszy uczony język (mówię o prawdziwym uczeniu się - nie o skopiowaniu Hello World) wcale nie będzie tym głównym.
Ja mam swoje porzekadło, ze solidnie poznając TRZECI język, dopiero wtedy głęboko rozumiesz pierwszy.

Tu się mówi o Unity ... kto wie, może to jest to. Ale nie umiem sobie wyobrazić, żeby bez solidnych fundamentów programowania obiektowego w nim się poruszać.

2

W przypadku gier 3d -> unity,
w przypadku gier 2d ze złożoną logiką -> clojure + libgdx
w przypadku prostszych gier 2d/3d pod desktop -> godot
w przypadku gier 2d mobilnych i webowych -> defold.

Jeśli szukasz informacji o językach programowania to nie zaczynaj od gier.

Jest na youtube jest taki gościu, który zarobił 150k $ nie mając expa w programowaniu. Zrobił grę gdzie steruje się lisem, a większość rzeczy ładnie podkoloryzował, by sprzedać klimat - i mniej więcej o to chodzi w grach indie. Także to nie jest tak, że to programowanie trzeba umieć z wyprzedzeniem na wysokim poziomie, po prostu to pomaga, ale jak widać nie jest konieczne do realizacji własnych celów :-)

2

"Witam, w jakim języku pisać gry indie?"
W Perlu. Nawet bez sugestii @jarekr000000 bym wybrał Perla.

6

Lol, do dzisiaj myślałem że termin gra indie oznacza potocznie jakąś grę zrobioną przez Hindusów

0

Ja się kiedyś zdziwiłem jak usłyszałem, że ktoś bierze lapka, żeby robić indyka.

3

Jest na youtube jest taki gościu, który zarobił 150k $ nie mając expa w programowaniu. Zrobił grę gdzie steruje się lisem, a większość rzeczy ładnie podkoloryzował, by sprzedać klimat - i mniej więcej o to chodzi w grach indie. Także to nie jest tak, że to programowanie trzeba umieć z wyprzedzeniem na wysokim poziomie, po prostu to pomaga, ale jak widać nie jest konieczne do realizacji własnych celów :-)

Steam jest zalany grami indie, konkurencja jest duża. W 2020 startujesz z poprzeczką zawieszoną bardzo wysoko. Zwłaszcza w tytułach mobilnych jak osiągniesz sukces to jak grzyby wyrastają klony, które zabierają Ci rynek.

Undertale i Stardew Valley też teoretycznie były stworzone przez pojedynczych developerów, ALE trwało to lata, mieli historię do opowiedzenia, ludzi do marketingu, muzyki i grafik.
Czasem trzeba być upartym i mieć farta, tak jak np. z Among Us.

Nie bez przyczyny branża growa ma wśród programistów złą sławę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1