Generalnie ciężko w ogóle było mi nazwać ten wątek :) ale do rzeczy. Czy istnieje prosty sposób na wprowadzenie nazwy nowo tworzonego obiektu w postaci np. zmiennej a nie na sztywno deklarowanego łańcucha znaków . Przykład :
Chcemy napisać program katalogujący nowo odkryte przez nas kwiaty w plikach tekstowych. Na potrzeby programu tworzymy klasę główną i klasę kwiat .
Składowe obiektu klasy kwiat mają się zapisywać w pliku tekstowym (oddzielny plik dla każdego nowo odkrytego kwiatu ) .
Program główny zapyta się czy odkryliśmy jakiś nowy kwiat i jeżeli tak to ma nastąpić utworzenie nowego obiektu klasy kwiat i zapisanie jego składowych w oddzielnym pliku.
Jedynym według mnie rozwiązaniem jest utworzenie dwóch tablic ArrayList jednej typu String (przechowuje nazwę Kwiatu) drugiej typu Kwiat (przechowuje odwołanie do obiektów). W momencie tworzenia obiektu w jednej z nich zapiszę nazwę kwiatu i bedzie ona miala ten sam indeks co odwołanie w drugiej. Druga tablica naturalnie przechowa odwołanie dzieki tym samym indeksom łatwo skojarzę nazwę z odwołaniem.
Teraz Pytanie czy istnieje sposób żeby utworzyć nowy obiekt którego nazwa bedzie wprowadzana za pomocą np zmiennej typu string lub coś w ten deseń.
np
String a = wczytana zmienna z klawiatury ;
kwiat 'a'=new kwiat();
i nazwa obiektu miała by wartość zmiennej a????