Wątek przeniesiony 2020-05-02 19:05 z Edukacja przez cerrato.

Zadania z Javy

0

Cześć

Uczę się Javy od kilku dni z książki Tony'ego Gaddisa. Zacząłem rozwiązywać zadania programistyczne, ale nie mam w książce odpowiedzi. Zastanawiam się jak powinienem do tego podejść - jeśli to są moje początki, wystarczy, by kod po prostu działał tak jak jest założone w zadaniu czy powinienem zwracać na coś szczególną uwagę?

1

Wykonuj polecenia z treści zadania, a potem eksperymentuj i wyciągaj wnioski.

0

Większość książek tak ma, ponieważ nie ma jednego rozwiązania do zadania. Od programisty zależy jak to wykona. Jak działa, to jest git (przynajmniej do pewnego momentu). Ta książka jest bardzo fajnie napisana dla osób początkujących, też używałem :)

0

Jak już złapiesz trochę podstaw polecam skorzystać z serwisu SPOJ, gdzie masz dość dużą bazę zadań do wykonania. Serwis poza sprawdzeniem poprawności działania Twojego kody, sprawdza też jego jakość, a dokładnie długość kodu źródłowego, czas wykonania oraz ilość pamięci wykorzystanej do obliczeń. Dzięki temu można popracować nad optymalizacją kodu.

0

Jeszcze nigdy nie uczyłem się programowania z żadnych książek. Javę zaczynałem od tego:
https://javastart.pl/baza-wiedzy/programowanie-obiektowe/klasy-i-metody

Radzę jak najszybciej przejść do tego:
https://javastart.pl/baza-wiedzy/grafika_awt_swing/pierwszy-program-okienkowy

nawet jeżeli nie opanowałeś całości podstaw. Jeżeli będziesz próbował dopicować podstawy do perfekcji zanim zaczniesz pisać użyteczne programy, to Ci się po prostu znudzi i tyle z tego będziesz miał.
Po lewej stronie na portalu javastart masz pionową listę tematów.

Staraj się przepisać kod i modyfikować, później stawiaj sobie wyzwania, np. napiszę coś ciekawego, np. sapera albo węża. Jeżeli to już dla Ciebie zbyt trywialne, to spróbuj napisać grę wg. tej serii:

Tutaj nauczysz się praktycznie stosować wiedzę np. z klas abstrakcyjnych, czy interfejsów. Staraj się robić to tak, żebyś jak najwięcej sam wykombinował, a jak najmniej zerżnął od gościa z yt, nie wolno Ci dopuścić do tego, żeby Ci się to znudziło. Nie patrz na to, że np. "ja nie chcę pisać gier, bo wolę jakieś użyteczne programy", w grze fizycznie poznasz obiekty, przynajmniej dla mnie była to świetna zabawa, kiedy udało mi się zrobić sterowany kwadracik i mieć możliwość dodania do tego tego programu czegokolwiek wedle życzenia.

Pozdrawiam,
MSZ.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1