Cześć,
potrzebuję pomocy ;)
mam 2 klasy:

Login.java
public void utworzBtn()
    {
//      String Rozmowa = userName.getText();
        wejdzBtn.setOnAction(e ->
        {
            Messages mess = new Messages();
            Window w = scene.getWindow();
            if (w instanceof Stage)
            {
                Stage s = (Stage) w;
                s.setScene(mess.getScena());
                // ((Stage) w).setResizable(true);
            }

        });

oraz

Messages.java
 private void wyslijWiadomosc()
    {

        // albo enter wysyla wiadomosc + nick

        sendBtn.setOnAction(t ->
        {

            String gotowyTekst = poleDoWpisywania.getText();
            poleDoWpisywania.clear();
            // polaczenie.wyslijWiadomosc(gotowyTekst);

            gotowyTekst = userName.getText() +": " + gotowyTekst;
            if ((userName.getText() != null))
            {
                poleDoWyswietlania.setText(userName.getText());
            }
            poleDoWyswietlania.setText(userName.getText());
            if (!gotowyTekst.equals(""))
            {
                gotowyTekst = "\n" + gotowyTekst;
            }

            if (poleDoWpisywania.getText().equals(""))
            {
                sendBtn.setDisable(true);
            } else
            {
                sendBtn.setDisable(true);
            }
//          Rozmowa = Rozmowa + gotowyTekst;
            poleDoWyswietlania.setText(gotowyTekst);
        });
    }

w pierwszej klasie po kliknięciu w przycisk chciałbym pobrać dane wprowadzone do texfield aby po zmianie sceny dane pojawiły się w drugiej klasie w textarea.

Generalnie zasada jest taka:
Ktoś odpalając aplikację podaje swoją nazwę użytkownika, klika "wejdź" i nazwa, którą wprowadził pojawia się w następnej scenie w textarea. Aplikacja pamięta tę informację i kliknać przycisk "wyślij" wyświetla się w polu wyżej informacja: "nick: " + wiadomość.

do załączników dodałem 2 screeny.
1 to ekran do wpisywania swojej nazwy użytkownika, 2 natomiast jest to scena do rozmowy, zatem:

  1. miejsce, do którego pobierana jest informacja o nazwie użytkowników, którzy wejdą do aplikacji;
  2. miejsce, w którym można wpisać swoją wiadomość;
  3. miejsce, w którym wyświetli się wiadomość w formie: "nick: " + wiadomość