JavaFX tworzenie gier desktopowych RPG

0

Czy da radę stworzyć grę 3D single player z takim małym otwartym światem jak Gothic 1 w JavieFX? Może ktoś podać podobne produkcje takich gier? Istnieje jakiś sensowny silnik graficzny do JavyFX. Z wydajnością, raczej nie powinno być problemu, skoro powstają takie światy nawet w JavaScript?
http://www.3d-generalist.com/BedaGame.html

Jestem w trakcie poszukiwań game engine do Javy.
http://jmonkeyengine.org/
https://www.lwjgl.org/
https://libgdx.badlogicgames.com/

0

Tak. Z tego co można znaleźć w internecie to oprócz Minecraft jest RuneScape.
Jeżeli chodzi o silniki to masz do wyboru:

Nie, nie będzie problemu (O ile nie piszesz gry AAA).

EDIT: Nie znam się, ale JavaFX chyba nie ma znaczenia - Cały interfejs gry będzie (powinien?) być renderowany przez silnik.
EDIT2: I widzę że moje szukanie linków na nic :(

0

Przejrzyj dokumentację każdego z nich, opinię użytkowników, później zrób jakiś prosty przykład w każdym i zobacz który ci najbardziej odpowiada - nic prostszego (no może poza czytaniem dokumentacji :p)

0

jMonkeyEngine, chlopacy z Polski tworzą w tym grę podobną do Grimrock: http://skullstonegame.com/

0

@Spine no jest nieźle jak na silnik Javy.

0

jMonkeyEngine polecam. Z javafx nie ma to wiele wspólnego - poza tym , że możesz osadzić scene w oknie javafx.
Silnik jest całkiem spoko - pozwala eksplorować całkiem nieźle możliwości opengl, dużo gotowych przykładów.
Problemy zasadniczo te same co w normalnych enginach tego typu występują.
10 lat temu na javie 6 i ówczesnych komputerach nie mieliśmy problemów z wydajnością (albo inaczej - żeby zrobić 100 fps musieliśmy robić te same rzeczy co w normalnych enginach (LOD, imposters ... itd).

  • Pisanie shaderów fajne.

Problemy jakie mieliśmy to głównie opengl - na tym bazuje jmonkey. Zwykle z tyłu w stosunku do directx i do tego często ludzie mają jakieś generyczne zrypane sterowniki (to drugie bolało).
Może teraz jest lepiej, ale nie wiem.

1

A dlaczego w ogóle rozważasz jave? Bo jeśli dlatego że znasz podstawy tylko javy to to bardzo słaby argument.

1
AMD64 napisał(a):

@Spine no jest nieźle jak na silnik Javy.

Każdy silnik 3D powinien pozwalać mniej więcej na to samo. To od shaderów, tekstur i modeli 3D, zależy jak gra ostatecznie wygląda.

Od silnika zależy Twój workflow... Jak szybko i jakim nakładem pracy osiągniesz zamierzony efekt.. no i jaki bałagan przy okazji narobisz w projekcie :D

0

Ja robię gry w libGDX a wcześniej w AndEngine. libGDX jest dużo bardziej zaawansowanym narzędziem. Co prawda robiłem gry 2d i sprawdziło się super, ale do 3d nie mogę się odnieść konkretnie

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1