Tablica dwuwymiarowa

0

Witam.Mam taki problem, mianowicie potrzebuje pewnego algorytmu nad którym się głowie. Program na starcie pobiera wysokość tablicy dwuwymiarowej. Dla przykładu dajmy na to 3. Kolejny parametr jaki pobiera to długość strzału piłki. Piłka może chodzić tylko ruchem ukośnym który zaczyna się od indeksu 0,0. Załóżmy że długość tego strzału to 5( na rysunku 5 literek G). Teraz rozrysuje indeksy tej macierzy:
00 10 20 30 40
01 11 21 31 41
02 12 22 32 42
Wynik końcowy trajektorii lotu piłki( piłka chodzi tylko po ukosie pozostałe miejsca oznaczone są jako puste, G to tor piłki,+ to puste pole):

indeksy 00 11 22 31 40 oznaczone jako G oraz reszta jako plusy

Dla parametrów 3 i 7 będzie to:

00 40
11 31 51
22 62

Potrzebuje znaleźć uniwersalny algorytm, który w momencie podania wysokości macierzy i liczby ruchów piłki wygeneruje mi taką macierz jak powyżej, piłka musi zawsze chodzić po ukosie. Kombinuje i kombinuje już parę godzin i nie mogę znaleźć zależności między tymi indeksami. Ma ktoś jakiś ciekawy pomysł na rozwiązanie tego problemu?

0

Hmm, ja zadnych G nie widze... Poza tym doprecyzuj pytanie bo nie rozumie co chcesz zrobic.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1