Wybór technologii do stworzenia warstwy widoku

0

Zamierzam napisać grę przeglądarkową. Backend chciałbym napisać w Javie z użyciem Springa. Do tej pory używałem do komunikacji z użytkownikiem JSP oraz JSON. Jednak JSP to trochę stara technologia, zwracanie czystego HTML nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, a JSON to dane a nie gotowe strony.
I tu zwracam się do Was: jaka technologia była by najlepsza do stworzenia warstwy widoku? Przez najlepsza rozumiem taka, która jest aktualnie używana a nie przestarzała, taka której warto się uczyć. Jakiś framework do JS np. Angular? Z jakimi rozwiązaniami obecnie można spotkać się na rynku pracy?

Dziękuję za odpowiedzi :)

0

Jakiś framework do JS np. Angular? Z jakimi rozwiązaniami obecnie można spotkać się na rynku pracy?

React, Angular, Vue- wybierz co Ci bardziej odpowiada

0

Dzięki, a co sądzisz o Thymeleaf, Freemarker? Ilość technologii które można wybrać trochę mnie przytłacza.

2

Thymeleaf i Freemarker to coś innego, są to "html template engines". Same w sobie nie niosą żadnej wartości jeśli chodzi o projektowanie widoku. Ten musisz napisać w html, css, js, można użyć z np. bootstrapem itp., ale nie ma sensu mieszać Ci nazwami kolejnych technologii w głowie.

Z grubsza

  1. Thymeleaf i Freemarker sprawiają, że serwer zwraca sformatowany, gotowy do użytku plik html, uwzględniający odczytane z bazy danych informacje itd.
  2. React, Angular, Vue pobierają dane w json i same formatują html (tzn. piszesz to po stronie klienta).

Z perspektywy rynku pracy - głównie React i Angular, Thymeleafa czasem można spotkać. Vue nie jest jeszcze tak popularny(a jest bardzo przyjemny), Freemarker nie wiem.

Jeśli zamierzasz pisać grę to nie ma prawie żadnej korzyści z użycia Thymeleafa lub Freemarkera. Przede wszystkim będziesz musiał wysyłać i odbierać dane asynchronicznie, raczej będziesz musiał użyć websocketów, dosyć prawdopodobne, że będziesz chciał tworzyć single-page app. W niczym Ci te silniki nie pomogą. Bierz React/Angular/Vue albo czysty javascript :D

Tak, ilość technologii może na początku przerażać, ale często ogarnięcie podstaw każdej z tych technologii to góra 3 dni.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1