Wprowadzanie znaków do krzyżówki w javie

0

Mam sobie taką krzyżówkę w javie:
screenshot-20190227143732.png

I zastanawiam się jak program ma zczytywać litery wprowadzane przez użytkownika w poszczególne kratki. Jedyne co wymyśliłem to rozpisanie w keylistenerze poszczególnych znaków ASCII które by były potem wysyłane do rysowania przez metodę draw już jako konkretne litery klasy String. Wypisanie jednak wszystkich kodów ASCII dla wszystkich liter wydaje mi się nadto mozolne. Ktoś ma pomysł jak ogarnąć te wypełnianie literami od użytkownika w prostszy niż mój sposób ?

0

Nie nie nie.
Używasz czegoś takiego jakTableCellRenderer i nie zmieniasz na obrazek.
Masz już jakiś zaczątek tego programu?

Elementem tabeli może być np. JtextField, do którego wpisujesz literę

0

Zalążek programu jest, cała krzyżówka jest rysowana metodą paint Component. Udało mi się rozpisać tak mouselistenery, aby przy kliknięciu myszą konkretna kratka została obramowana i żeby pojawił się kursor zachęcający do wpisania litery. tak to wygląda:
screenshot-20190227150641.png

Oczywiście kursor miga :-D. Tylko nie wiem do końca jak odczytać od użytkownika literę, która miała by być rysowana w krzyżówce.
Jak rozumiem Black007 polecasz wywalić całą koncepcję rysowanej krzyżówki i wstawić zwykłą javową tabelę z JTextFieldami jako jej elementy ?
Nie wiem czy sypnąć kodem programu, bo trochę długi jest,a komentarzy piszę tyle co prawie wcale :-D

1

Dodaj do komponentu KeyListener, w którym musisz zaimplementować metodę keyTyped(KeyEvent e), np.:

public void keyTyped(KeyEvent e) {
  if (Character.isLetter(e.getKeyChar())){
    ...
    repaint();
  }
}
0

No i już wszystko dla mnie jasne, dzięki za pomoc :-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1