Dodawania plików graficznych do projektu - prawidłowy układ projektu

0

Witam. Z góry przepraszam za banalne pytanie, ale dopiero startuję z Javą.

Tworzę aplikację okienkową obsługującą bibliotekę. Nie do końca jestem pewien jednak jak powinien wyglądać układ projektu - oglądałem parę poradników na YT, i było to robione na 2 sposoby:

  1. Wszystkie okna wrzucane po prostu do src, a dla obrazków tworzony był nowy source folder np "img"
  2. W ten sposób jak poniżej - dla obrazków i innych tego typu plików tworzony nowy package "resources", dla klas odpowiedzialnych za GUI "views" i jeszcze potem trzeci dla klas "operujących" poza widokiem użytkownika - np. odczytujących dane z katalogów - plików tekstowych.

title

No i pytanie - czy któryś z tych sposobów jest prawidłowy, czy może robi się to jeszcze inaczej?

2

W programowanie nie ma czegoś takiego jak prawidłowo, są tylko lepsze i gorsze rozwiązania w danym zastosowaniu ;) Nie programuję w Javie, więc nie wiem jakie dokładnie panują tam konwencje, natomiast ogólnie przyjętą zasadą jest oddzielanie samej logiki aplikacji od GUI. Tak że logika aplikacji powinna być zaimplementowana w osobnych klasach, które można używać niezależnie, a w klasach od okienek powinny być używane tylko tamte klasy, podane np. przez wstrzykiwanie zależności. Tak żeby zmiana interfejsu (np. okienka na web) nie wymagała zmian w klasach z logiką. A jak już masz taki podział, to podzielenie go na osobne pakiety jest dobrym pomysłem ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1