Amator

0

Dzień dobry, mam problem w moim projekcie. Otóż wykonuje pewne zadanie z mojego kursu w programie Eclipse, niby wszystko szło gładko dopóki nie doszedłem do tego zadania. Mam stworzyć klasę magazyn, który przechowuje produkty i ta klasa ma zawierać następujące zmienne:
ArrayList<Produkt> listaProduktow
int ilosc
oraz następujące metody:
void dodajProdukt(Produkt p)
void usunProdukt(int indeks)
int ileProduktow() - metoda ma zwrócić ilość wszystkich produktów w magazynie
String pokazProdukty() - ta metoda musi zwrócić obiekt String, który zawiera nazwy i ceny wszystkich produktów, które zostały dodane do magazynu. Jeśli jakiś produkt został wcześniej usunięty z magazynu (czyli przed
wywołaniem tej metody) to nie może on znaleźć się w tym obiekcie String.

Jestem jeszcze amatorem a samego programowania zacząłem się uczyć ok.miesiąc temu, w związku z tym proszę o wyrozumiałość i pomoc.

0

Spojrzałem na ten kod, ale teraz bolą mnie oczy. Co to jest!? Dlaczego masz metody zadeklarowane w metodzie main? Dlaczego!

1

tak go uczyli na bootcampie :D

0

Wiem, że ludzie, którzy znają się na tych sprawach mogą się ze mnie śmiać, dlatego napisałem, że jestem amatorem i proszę o wyrozumiałość.

0

Może zacznę od samej góry(pomijając fakt,że metody nie powinny być w main'ie co już zostało napisane).

  1. Nie podałeś wartości początkowej zmiennej ilosc,wiec jej inkrementacja bądź dekrementacja nie mają żadnego sensu.
  2. Jeżeli twoim zamiarem przy dodawaniu produktów do ArrayList było zawarcie w nich jednocześnie nazwy i ich ilości to zainteresuj się programowaniem obiektowym.
  3. Te metody nie mają sensu,gdyż a)Nigdzie ich nie wywołujesz b) Próbujesz przekazać argument do metody w ciele tej metody.

To tak na początek,będziesz mieć jakieś pytania to pisz.

0

Na początek zapoznaj się z podstawowymi pojęciami programowania zorientowanego obiektowo. Moim zdaniem nie bardzo rozumiesz co to jest klasa, obiekt czy metoda, a bez tego nic nie napiszesz.

0
NeutrinoSpinZero napisał(a):

Na początek zapoznaj się z podstawowymi pojęciami programowania zorientowanego obiektowo. Moim zdaniem nie bardzo rozumiesz co to jest klasa, obiekt czy metoda, a bez tego nic nie napiszesz.

bede Java-nazi: klasa, interfejs, konstruktor i metoda ;)
nie dokładaj obiektów, bo będzie mezalians :)

0

hehe tak sie to kończy jak sie bierze za " praktyczne programowanie" bez żadnej teorii. Na początek polecam przeczytać książkę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1