Pomoc w przerobienia kodu (wątki)

0

Witam,
Potrzebuje pomocy w przerobieniu kodu w taki sposób żeby przenieść z WatekAI komunikat o przegranej do klasy SwingWindow i tak się znajdowała synchronizacja. Próbowałem to robić na wiele sposób ale nic nie wychodzi (komunikat po prostu nie wyskakuje)

Starter.java

import java.awt.*;

public class Starter {
    public static void main(String[] args) throws InterruptedException {
        EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
            @Override
            public void run() {
                new SwingWindow();
            }
        });
    }
}

SwingWindow.java

import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;


public class SwingWindow extends JFrame implements KeyListener {
    private Container container;
 
    JProgressBar progressBar1;
    JProgressBar progressBar2;
    JButton Start;
    PullRope pullRope = new PullRope();

    public SwingWindow() {
        super("ProgressBar");

    
        setResizable(false);
        setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        setSize(1020, 200);
        setLocation(500, 400);
        setLayout(new FlowLayout());
        container = getContentPane();
       
        progressBar1 = new JProgressBar();
        progressBar1.setPreferredSize(new Dimension(500, 100));
        progressBar1.setValue(50);
        progressBar1.setForeground(container.getBackground());
        progressBar1.setBackground(Color.GREEN);
       
        container.add(progressBar1, BorderLayout.WEST);
       
        progressBar2 = new JProgressBar();
        progressBar2.setPreferredSize(new Dimension(500,100));
        progressBar2.setValue(50);
        progressBar2.setForeground(Color.RED);
        
        container.add(progressBar2, BorderLayout.EAST);
      
        
        
        Component frame = null;
		int n = JOptionPane.showConfirmDialog(
                frame, "Czy chcesz rozpocząć gre?",
                "Przeciąganie liny",
                JOptionPane.YES_NO_OPTION);
if (n == JOptionPane.YES_OPTION) {
	
	addKeyListener(this);
    setVisible(true);
   	WatekAI watekAI = new WatekAI(progressBar1,progressBar2);
	watekAI.start();
} else if (n == JOptionPane.NO_OPTION) {
	System.exit(0);
} 
	

    }

    @Override
    public void keyTyped(KeyEvent e) {

    }

    @Override
    public void keyPressed(KeyEvent e) {

    }

    @Override
    public void keyReleased(KeyEvent e) {
    	if (e.getKeyCode() == 32) {
        if (progressBar1.getValue() > 0 && progressBar2.getValue() < 100) {
            pullRope.pull(progressBar1,progressBar2);
            
            if(progressBar2.getValue()	== 0 )
            {
                Component frame = null;
        		int n = JOptionPane.showConfirmDialog(
                        frame, "Wygrałeś! Czy chcesz rozpocząć gre jeszcze raz?",
                        "Przeciąganie liny",
                        JOptionPane.YES_NO_OPTION);
        if (n == JOptionPane.YES_OPTION) {
        	   if (Thread.currentThread().isInterrupted()) return;
               Thread.yield();
        	progressBar2.setValue(50);
        	progressBar1.setValue(50);
        	WatekAI watekAI = new WatekAI(progressBar1,progressBar2);
        	watekAI.start();
            
       
        } else if (n == JOptionPane.NO_OPTION) {
        	System.exit(0);
        } 
     
        
            	 
            }
            
       
        
         
            
        }
        
  
    }

    }

   
}

PullRope.java


import javax.swing.*;

public class PullRope {

    void pullAI(JProgressBar progressBar1,JProgressBar progressBar2)
   {
        if(progressBar2.getValue() > 0 || progressBar1.getValue() == 100)
        {
            progressBar2.setValue(progressBar2.getValue() + 1 );
            progressBar1.setValue(progressBar1.getValue() + 1);
        	
        }
   
   
   }
        


    void pull(JProgressBar progressBar1,JProgressBar progressBar2) {
        if(progressBar1.getValue() < 100 || progressBar2.getValue() == 0){
            progressBar1.setValue(progressBar1.getValue() - 1);
            progressBar2.setValue(progressBar2.getValue() - 1);
        }

    }

    
   
}

WatekAI.java

import java.awt.Component;

import javax.swing.*;

public class WatekAI extends Thread{
    private JProgressBar progressBar1;
    private JProgressBar progressBar2;
 
    PullRope pullRope = new PullRope();

    public WatekAI(JProgressBar progressBar1, JProgressBar progressBar2) {
        this.progressBar1 = progressBar1;
        this.progressBar2 = progressBar2;
     
        
    }

    @Override
    public void run(){
        while(progressBar1.getValue() > 0 && progressBar2.getValue() < 100){
            pullRope.pullAI(progressBar1,progressBar2);
         
            if(progressBar2.getValue()	== 100 )
            {
                Component frame1 = null;
        		int n1 = JOptionPane.showConfirmDialog(
                        frame1, "Przegrałeś! Czy chcesz rozpocząć gre jeszcze raz?",
                        "Przeciąganie liny",
                        JOptionPane.YES_NO_OPTION);
        if (n1 == JOptionPane.YES_OPTION) {
        	   if (Thread.currentThread().isInterrupted()) return;
               Thread.yield();
        	progressBar2.setValue(50);
        	progressBar1.setValue(50);
     
        	
        } else if (n1 == JOptionPane.NO_OPTION) {
        	System.exit(0);
        } 
        

            	 
            }
       
            
            try {
        	 Thread.sleep(500);
     
         	

             
            } catch (InterruptedException e) {
                e.printStackTrace();
            }
        }
    }

	private void setVisible(boolean b) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}

	private void addKeyListener(WatekAI watekAI) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}
}
0

Jeśli cokolwiek robisz w Swingu, nigdy nie używaj dodatkowych wątków w ten sposób, w jaki zrobiłeś to powyżej. Podstawowa zasada brzmi:

Metod należących do Swinga nie wolno wywoływać spoza wątku Swinga.

Aby zmienić stan GUI z poziomu innego wątku, należy stosować konstrukcję:

SwingUtilities.invokeLater(() -> {
   progressBar.setValue(42);
   someComponent.setVisible(true);
});

Dodatkowo, w Twoim przypadku nie powinieneś wykorzystywać obiektu progressBar do przechowywania stanu gry. Klasa PullRope powinna mieć własne liczniki, na nich powinieneś operować (i potencjalnie tu jest miejsce na synchronizację). Jak odświeżyć GUI? Gdy sobie wszystko przeliczysz, wysyłasz robisz jedno wywołanie powyższego kawałka kodu, które w jednym rzucie odświeża wszystko, co trzeba na GUI.

0

Dostałem takie wytyczne żeby zrobić to na preogressBarach. Czy mógłby Pan pokazać na przykładzie jak to zastosować ?
Dziękuje i pozdrawiam

0

Szczerze mówiąc jest to program na zaliczenie warunku. Ogólnie mówiąc jestem laikiem jeżeli chodzi o jave i wątki. Cud że udało mi się napisać ten program jak widać z wieloma błędami. Dlatego potrzebuje dużej pomocy w tym żeby to zmienić. Jestem świadomy że to forum nie polega na tym że dajcie całe rozwiązania dlatego prosiłbym o wyjątek bądź właśnie dokładne wytłumaczenie jak to zrobić. Przerobiony program potrzebuje na jutro i dostałem takie wytyczne:
w SwomgWindow ma się znajdować: keypressed, synchronizacja (z join) oraz okienka
w WatekAI; sleep, pillRope(),
if (warunek) to koniec;
lub while (warunek) {
sleep() pullRope
}
Dziękuje i pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1