class Person
{
public String name;
public double age;
public double height;
public Person(String name, double age, double height)
{
this.name = name;
this.age = age;
this.height = height
}
}
class Application
{
public static void main(String[] args)
{
Person adam = new Person("Adam", 40.5, 178);
if(adam.age > 30 && height > 160)
{
...
}
else
{
...
}
}
}
Najprościej chyba coś takiego jak wyżej.
this
oznacza obecny obiekt, używając tego możemy sprecyzować że chodzi nam o pole obiektu a nie argument.
Tutaj masz konstruktor:
public Person(String name, double age, double height)
{
this.name = name;
this.age = age;
this.height = height
}
Dzięki niemu możesz w jednej linijce wpisać wartości pól podczas tworzenia obiektu, tak jak robię to tu:
Person adam = new Person("Adam", 40.5, 178);
Warto zaznaczyć że nazwa obiektu nie ma znaczenia i może być dowolna.
EDIT: @owczar92 - Jak potrzebujesz metod w klasie to możesz pójść o krok dalej i dodać akcesory i mutatory:
public class Person {
private String name;
private double age;
private double height;
public Person(String name, double age, double height) {
this.name = name;
this.age = age;
this.height = height;
}
public String getName() {
return name;
}
public void setName(String name) {
this.name = name;
}
public double getAge() {
return age;
}
public void setAge(double age) {
this.age = age;
}
public double getHeight() {
return height;
}
public void setHeight(double height) {
this.height = height;
}
}
I wtedy używasz akcesorów aby pobrać wartość pól.