Pierwszy program figury geometryczne.

Odpowiedz Nowy wątek
2017-09-12 20:01

Rejestracja: 3 lata temu

Ostatnio: 1 rok temu

0

Od 2 miesięcy próbuję napisać swoją pierwszą aplikację w JAVIE ( wiadomo nie dzień w dzień ) i nie umiem. Jestem "rozpłakany" nie wiem co zrobić nic mi się nie układa w całość.
Ogólnikowo w głowie wiem jak to powinno wyglądać ale szczegółowo jak przychodzi do napisania to nic nie wychodzi nie wiem co z czym.
Na początek aplikacja powinna sumować długości kilku figur (prostokąt, trapez i trójkąt) po osi X. Zajrzałem do książki zrobiłem kurs z codcademy ( zbyt trywialne ) nic mi nie pomaga nie wiem.
Proszę o pomoc jak to powinno wyglądać?

Pozostało 580 znaków

2017-09-12 20:07

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 1 minuta temu

0

Jakiego rodzaju aplikację? Konsolową czy GUI (Swing, JavaFX)?


Pozostało 580 znaków

2017-09-12 22:31

Rejestracja: 3 lata temu

Ostatnio: 1 rok temu

0

konsolową bo prościej

Pozostało 580 znaków

2017-09-13 08:10

Rejestracja: 6 lat temu

Ostatnio: 6 miesięcy temu

0

Mógłbyś nieco dokładniej nakreślić na czym polega Twój problem? Wrzuć jakieś kawałki kodu (nawet jeżeli się nie kompiluje) tak żebyśmy mogli nakreślić co masz na myśli. Bo z opisu dla mnie to wygląda niczym

 public static void main(String[] args) {
        int dlugoscTrapezu = 5;
        int dlugoscKwadratu = 4;
        int dlugoscTrojkatu = 2;
        System.out.println(dlugoscTrapezu + dlugoscKwadratu + dlugoscTrojkatu);
    }
To jest jak gdyby kontynuacja mojego poprzedniego a zarazem pierwszego posta na tym forum - paski zielone 2017-09-13 11:56

Pozostało 580 znaków

2017-09-13 11:37

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 11 miesięcy temu

Lokalizacja: Polska

0

Swego, czasu zrobiłem takie rozwiązanie w Pythonie. Opis i źródła tutaj: https://github.com/Jeremy1980/LDShapeGenerator/wiki/Geometry. Ogólnie jeżeli matematyka nie była twoim ulubionym przedmiotem to bym odpuścił temat. Tutaj znajdziesz przyjazny kod:

  1. http://prace.lukispot.cba.pl/pola-i-objetosci-figur-java/
  2. Program obliczający obwody i pola figur geometrycznych

Pozostało 580 znaków

2017-09-13 11:53

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 1 minuta temu

0

"powinna sumować długości kilku figur (prostokąt, trapez i trójkąt) po osi X"

  • to rozumiem że wystarczy znaleźć min i max wartości X dla każdej z figur, odjąć od siebie, dodać 1 i zsumować.

Pozostało 580 znaków

2017-09-13 12:09

Rejestracja: 3 lata temu

Ostatnio: 1 rok temu

0

No tak. Na sam poczatek. Tyle że będę rozbudowywać tą aplukacje. To nie może być tak po prostu jak ktoś wyżej napisał mi kod.(To jest kontynuacją myśli z mojego poprzedniego, pierwszego posta. Teraz jestem w pracy na telefonie to nic nie podlinkuje i nie skopiuje)
To będzie tak:
Switch który daje opcję wyboru jednej z trzech figur.
Następnie podaje się jej wymiary
Znowu Switch i wybór kolejnej figury ( doklejana do poprzednej po osi x)
...
Zakończ i wynik.
Później dodam sobie koleją oś i jakieś bajery.

Pozostało 580 znaków

2017-09-14 14:22

Rejestracja: 3 lata temu

Ostatnio: 1 rok temu

0

Acha czyli to już koniec porad

Pozostało 580 znaków

2017-09-14 16:23

Rejestracja: 6 lat temu

Ostatnio: 6 miesięcy temu

0

Ok zatem w czym masz problem? Wczytywać dane z konsoli potrafisz, robisz pętle i pytasz użytkownika o akcje "Wybierz figurę: p, k, t lub zakończ sumowanie: q". W switchu sobie sprawdzasz co przekazał użytkownik i odpowiednio pobierasz dane bądź opuszczasz pętle i wypisujesz wynik. Jeżeli to jakaś figura to do ogólnej sumy dodajesz nowa wartość i wszystko.

Oczywiście to taka najprostsza implementacja, ale z Twoich postów nie jestem w stanie stwierdzić co potrafisz.

Pozostało 580 znaków

2017-09-14 18:40

Rejestracja: 9 lat temu

Ostatnio: 1 minuta temu

2

Jak zajmiesz się tym na poważnie i napiszesz chociaż ze dwie linijki kodu to pewnie ktoś Ci pomoże.
Póki co możemy tylko współczuć.


Pozostało 580 znaków

2017-09-14 19:05

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 11 miesięcy temu

Lokalizacja: Polska

0

W moim wczorajszym poście. Odnośniki do artykułów tobie zapodałem. Są to gotowce, które można "odpalić" używając nawet zwykłego notatnika. Do nauki i dalszego rozwoju, zupełnie wystarczy.
Jeżeli tego, nie łykasz to odpuść sobie programowanie.

  1. Program obliczający obwody i pola figur geometrycznych
  2. http://prace.lukispot.cba.pl/pola-i-objetosci-figur-java
To co mi jarema1980 podałeś w zupełności mi nie odpowiada i nie pomaga. Problem polega tu na tym ze zapisać jakoś w pamięci poszczególne wartości ilus tam figur. To powinno być rozwiązane obiektowo bo program będzie rósł. I właśnie z tą obektowoscia mam problem. - paski zielone 2017-09-18 17:28

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0