Pierwszy program figury geometryczne.

0

Od 2 miesięcy próbuję napisać swoją pierwszą aplikację w JAVIE ( wiadomo nie dzień w dzień ) i nie umiem. Jestem "rozpłakany" nie wiem co zrobić nic mi się nie układa w całość.
Ogólnikowo w głowie wiem jak to powinno wyglądać ale szczegółowo jak przychodzi do napisania to nic nie wychodzi nie wiem co z czym.
Na początek aplikacja powinna sumować długości kilku figur (prostokąt, trapez i trójkąt) po osi X. Zajrzałem do książki zrobiłem kurs z codcademy ( zbyt trywialne ) nic mi nie pomaga nie wiem.
Proszę o pomoc jak to powinno wyglądać?

0

Jakiego rodzaju aplikację? Konsolową czy GUI (Swing, JavaFX)?

0

konsolową bo prościej

0

Mógłbyś nieco dokładniej nakreślić na czym polega Twój problem? Wrzuć jakieś kawałki kodu (nawet jeżeli się nie kompiluje) tak żebyśmy mogli nakreślić co masz na myśli. Bo z opisu dla mnie to wygląda niczym

 public static void main(String[] args) {
		int dlugoscTrapezu = 5;
		int dlugoscKwadratu = 4;
		int dlugoscTrojkatu = 2;
		System.out.println(dlugoscTrapezu + dlugoscKwadratu + dlugoscTrojkatu);
	}
0

Swego, czasu zrobiłem takie rozwiązanie w Pythonie**.** Opis i źródła tutaj**:** https://github.com/Jeremy1980/LDShapeGenerator/wiki/Geometry**.** Ogólnie jeżeli matematyka nie była twoim ulubionym przedmiotem to bym odpuścił temat**.** Tutaj znajdziesz przyjazny kod**:**

  1. http://prace.lukispot.cba.pl/pola-i-objetosci-figur-java/
  2. Program obliczający obwody i pola figur geometrycznych
0

"powinna sumować długości kilku figur (prostokąt, trapez i trójkąt) po osi X"

  • to rozumiem że wystarczy znaleźć min i max wartości X dla każdej z figur, odjąć od siebie, dodać 1 i zsumować.
0

No tak. Na sam poczatek. Tyle że będę rozbudowywać tą aplukacje. To nie może być tak po prostu jak ktoś wyżej napisał mi kod.(To jest kontynuacją myśli z mojego poprzedniego, pierwszego posta. Teraz jestem w pracy na telefonie to nic nie podlinkuje i nie skopiuje)
To będzie tak:
Switch który daje opcję wyboru jednej z trzech figur.
Następnie podaje się jej wymiary
Znowu Switch i wybór kolejnej figury ( doklejana do poprzednej po osi x)
...
Zakończ i wynik.
Później dodam sobie koleją oś i jakieś bajery.

0

Acha czyli to już koniec porad

0

Ok zatem w czym masz problem? Wczytywać dane z konsoli potrafisz, robisz pętle i pytasz użytkownika o akcje "Wybierz figurę: p, k, t lub zakończ sumowanie: q". W switchu sobie sprawdzasz co przekazał użytkownik i odpowiednio pobierasz dane bądź opuszczasz pętle i wypisujesz wynik. Jeżeli to jakaś figura to do ogólnej sumy dodajesz nowa wartość i wszystko.

Oczywiście to taka najprostsza implementacja, ale z Twoich postów nie jestem w stanie stwierdzić co potrafisz.

2

Jak zajmiesz się tym na poważnie i napiszesz chociaż ze dwie linijki kodu to pewnie ktoś Ci pomoże.
Póki co możemy tylko współczuć.

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0