Mój pierwszy program - nie wiem od czego zacząć.

0

Witam.
Na wstępie powiem, że nie jestem jeszcze nawet zielony w temacie. Przejrzałem różne filmiki na YT, przejrzałem książki, poczytałem na temat programowania. Korzystam z IntelliJ.
Chcę napisać program i pisząc go chcę się uczyć. Przyklepywanie kodu z książki sprawia, że nie myślę co piszę. A teraz do rzeczy:
Chcę napisać prosty program CAM który ma być w wersji okienkowej a nie konsolowej.
Obecnie wiem, jak się tworzy ramki i przyciski i wiem, że można rysować ale jeszcze nie wiem jak ale się dowiem w miarę potrzeb :)
I teraz mam pytanie czy w osobnym pliku tworzyć mam najpierw interface graficzny a dopiero później podpinać pod to mechanikę programu?
I czy ten interface graficzny ma być w głównym programie czy właśnie nie?

1

Nie wiem czy to jest odpowiedni rozmiar projektu na początek. Na początek lepiej jakieś konsolowe programy, żeby w ogolę ogarnąć OOP itp. Ale jeśli koniecznie checsz to poczytaj o JavaFX

0
danek napisał(a):

Nie wiem czy to jest odpowiedni rozmiar projektu na początek. Na początek lepiej jakieś konsolowe programy, żeby w ogolę ogarnąć OOP itp. Ale jeśli koniecznie checsz to poczytaj o JavaFX

Na dzień dzisiejszy mam problemy ze wszystkim :) A czy jeśli napiszę to w wersji konsolowej to łatwo będzie rozbudować program o okienka i rysowanie?

1

Nie tędy droga. Wielu tutaj próbowało uczyć się języków pisząc większe programy i kompletnie nie znając podstaw. To zawsze kończy się absurdalnymi pytaniami później na forum i w konsekwencji porzuceniem nauki albo wreszcie rozpoczęciem jej od podstaw, jak pan bug przykazał. Będziesz robić takie błędy, że z tej nauki niczego dobrego nie wyciagniesz. Szczerze mówiąc nie wiem czemu ludzie podchodzą do programowania w ten sposob.

1
paski zielone napisał(a):
danek napisał(a):

Nie wiem czy to jest odpowiedni rozmiar projektu na początek. Na początek lepiej jakieś konsolowe programy, żeby w ogolę ogarnąć OOP itp. Ale jeśli koniecznie checsz to poczytaj o JavaFX

Na dzień dzisiejszy mam problemy ze wszystkim :) A czy jeśli napiszę to w wersji konsolowej to łatwo będzie rozbudować program o okienka i rysowanie?

Zależy. Ale tak jak wyżej wspomniał, tak nie nauczysz się niczego poza frustracją, że nie działa. Zacznij od jakiś konsolowych kalkulatorów, operacji na plikach, zrozum OOP, poczytaj o wzorcach projektowych. Może nie brzmi i nie wygląda to spektakularnie ale nikt nie mówił, że będzie łatwo ;) (no dobra, mówią ale to nie prawda)

0
grzesiek51114 napisał(a):

( ...) Szczerze mówiąc nie wiem czemu ludzie podchodzą do programowania w ten sposob.

Bo programowania można nauczyć się programując ile mam czytać te ksiązki? po czasie nie pamiętam co było na początku.

0
danek napisał(a):

(...) Zacznij od jakiś konsolowych kalkulatorów, operacji na plikach, zrozum OOP, poczytaj o wzorcach projektowych. Może nie brzmi i nie wygląda to spektakularnie ale nikt nie mówił, że będzie łatwo ;) (no dobra, mówią ale to nie prawda)

Dobra napiszę w konsoli ten program. Dopiero zacząłem pisać a już mam problem. Zrobię najpierw dodawanie figur i obliczenie ich długosci.

0

Napisz ten program bez konsoli i bez gui, bo gui i konsola to tylko wyświetlenie,

Wyświetl gui(asdf), wyświetl konsola(asdf).

Logiką może zrobić to wszystko bez wyświetlania i będzie niezależna od gui wtedy.
A gui możesz strategicznie podstawić.
Tylko prostą metodą przekażesz wszystko co gui/konsola powinna wiedzieć, np. cały obiekt lub to co ważne i dla gui i konsoli wystarczy wtedy będzie uniwersalne dla różnych interfaceów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0