Czołem! Stworzyłem sobie ostatnio prosty symulator układów logicznych. Zasada działania: stwórz obiekty-bramki logiczne, połącz je ze sobą, ustawiaj stany na poszczególnych "stykach", odczytuj stany innych "styków" (wyjściowych). Chcę na podstawie tego stworzyć graficzny interfejs, pozwalający na graficzne dodawanie i łączenie bramek oraz obserwację zachowania układu. W czym najlepiej stworzyć taki interfejs? Zastanawiam się nad JavaFX, ale mam z tym nikłe doświadczenie i nie wiem czy będzie się to nadawać. Z góry dzięki za pomoc.
JavaFX jest całkiem przyjemna. Osobiście pisałem w niej symulator wykorzystujący automaty komórkowe do pokazania rozrostu ziaren w metalu. Polecam.
Ma sporo gotowych widgetów.
Scene builder robi nudną robotę z projektowaniem wyglądu.
nie100sowny napisał(a):
JavaFX jest całkiem przyjemna. Osobiście pisałem w niej symulator wykorzystujący automaty komórkowe do pokazania rozrostu ziaren w metalu. Polecam.
Ma sporo gotowych widgetów.
Scene builder robi nudną robotę z projektowaniem wyglądu.
Super, dzięki za odpowiedź. Byłbym wdzięczny gdybyś mógł mi jeszcze dać znać z czym konkretnie się powinienem zapoznać chcąc stworzyć m.in. obszar roboczy umożliwiający dodawanie, przesuwanie i łączenie elementów/bramek (sprajtów?). Z moim podejściem w stylu "just-in-time learning" czasem ciężko ogarnąć sensowny sposób rozwiązania danego problemu :D
@Edit Kiedyś coś podobnego próbowałem stworzyć w C++ z SFML, ale z jakiegoś powodu nie miałem na to czasu i projekt się zakopał gdzieś głęboko. Pamiętam, że miałem masę problemów typu "jak to zrobić <from scratch="scratch"> w SFML", dlatego teraz szukam rozwiązań optymalnych i estetycznych w Java :)
canvas w javafx?
JavaFX ma canvas, który pozwala na w miarę swobodne rysowania. Następnie będziesz potrzebował pobawić się klasą Path
by utworzyć kształty bramek logicznych. Względnie możesz użyć SVGPath
i przygotować wszystko w plikach svg.