Jak dołączyć plik graficzny np: "z.bmp" do kodu programu - tak aby nie czytać z pliku z dysku

0

witam, jak przygotować kod programu z obrazkami, aby obrazki np: z rozszerzeniem *.bmp były dołączone do kodu programu ? Nie chodzi mi o podawanie ścieżki dostępu do pliku, katalogu. Odwołanie powinno być do kodu programu w którym są już umieszczone obrazki. Czyli obrazki są w pliku który uruchamiamy.

1

Zrób wykonywalnego jara, w nim możesz umieścić pliki graficzne.

0
bogdans napisał(a):

Zrób wykonywalnego jara, w nim możesz umieścić pliki graficzne.
Jeśli w kodzie będę się odwoływał do pliku w katalogu i zrobię plik wykonywalny to dołączą się one do pliku wykonywalnego do środka ?

1

Czy się dołączą , to zależy od użytego IDE i ustawień podczas tworzenia jara. Jak się nie dołączą, to możesz je dołączyć samodzielnie - jar to zip.
Ważniejszy jest sposób czytania, trzeba użyć metody getResource:

new ImageIcon(JednaZMoichKlas.class.getResource("resources/obrazek.png"));

Ścieżka do pliku graficznego ("resources/obrazek.png") jest względna, adres podajesz względem pliku JednaZMoichKlas.class.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1