Backend - przykłady zadań

0

Witam.
Dopiero zaczynam z backend. Wiem, że rozchodzi się o działania po stronie serwera, ale ciężko mi sobie wyobrazić ciekawe zadanie pochodzące z żądania od użytkownika, które nie wymagałoby zbyt wielu obliczeń (zakładam, że tak to wygląda w backend, chyba, że jakieś kolejki...).
Obecnie w ramach zabawy i edukacji tworzę grę przeglądarkową i jak na tą chwilę czystej Javy używam zdecydowanie za mało (w porównaniu do tego co robiłem na Androidzie i na desktopie).

Moglibyście wymienić kilka przykładów zadań wykonywanych po stronie serwera (poza oczywistymi, czyli połączeniem z bazą danych)?

0

o_O na przykład wszystko co aplikacja robi? Mówisz ze piszesz grę, no ale gdzie jest cała logika tej gry? Bo chyba nie powiesz ze po stronie klienta? Bo co wtedy stoi na przeszkodzie żeby użytkownik sobie tego klienta zmodyfikował i dał sobie w grze fory?
Jak piszesz aplikacje do sterowania marsjańskim łazikiem to frontend to tylko wyświetlanie jakiejś wizualizacji i parametrów i guziczki które user moze klikać, a kodowanie i dekodowanie danych, obliczanie parametrów, komunikacja z łazikiem - to wszystko jest backend.

0

To znaczy, na razie rozpocząłem pisanie tej gry. Przepraszam, że wprowadziłem was w błąd. Jednak wydaje mi się, że logika takiej gry i tak nie będzie wymagała zbyt wiele Javy, a bardziej samych algorytmów i obliczeń.

Wiem, wiem, na czym polega backend. Tylko nie wiem o co konkretnie chodzi - wydaje mi się, że pewnych zadań jednak nie robi się na serwerze ze względu na to, że wymagają one za dużej mocy obliczeniowej, itp - tak mi się przynajmniej wydaje (może jestem w błędzie).

Właśnie chodziło mi o takie przykłady jak z tym łazikiem... tylko może coś bardziej przyziemnego?

0

Przykład prosty jak cep: logowanie się uzytkownika do aplikacji. Dane takie jak login i hasło (hash) będą przechowywane po stronie serwera

0

wymagają one za dużej mocy obliczeniowej

To co, chcesz je mielić za pomocą javascriptu w przeglądarce użytkownika? Widziałem w życiu trochę takich genialnych pomysłów i raczej słabo się sprawdzały.

logika takiej gry i tak nie będzie wymagała zbyt wiele Javy, a bardziej samych algorytmów i obliczeń.

Nie rozumiem co ty tu napisałeś. A te algorytmy i obliczenia to zakodujesz hieroglifami czy jak?

0

Hmm, Shalom, no tak masz rację z tymi hieroglifami, ale taka logika gry to chyba w kontekście API Javy stosunkowo proste rzeczy, niewielki procent możliwości jakie oferuje ten język. To są rzeczy, na przykład nie wymagające stosowania wielu wątków, operacji na plikach, parsowania, dodatkowych bibliotek itp.

System logowania - dzięki ;)

0

Chciałem jeszcze dodać, że mówimy cały czas o grze przegladarkowej typu Ogame, Plemiona, Vallheru itp.

1
Kaczka Dziwaczka napisał(a):

wydaje mi się, że pewnych zadań jednak nie robi się na serwerze ze względu na to, że wymagają one za dużej mocy obliczeniowej, itp - tak mi się przynajmniej wydaje (może jestem w błędzie).

Wiele rzeczy może być rozwiązanych po stronie serwera. Jeżeli już powołałeś się na gry takie jak Ogame to tam wyniki wszystkich bitew, grabieży czy zbierania surowców są kalkulowane po stronie serwera, podobnie wyniki skanów (czy jak tam się to nazywa).

Z innych przykładów to integracja z innymi systemami. Przykładowo chcesz na stronie umieścić możliwość płacenia kartą, więc robisz integrację z jakimś systemem płatności co wymaga tworzenia, wysyłania, odbierania i parsowania jakiś danych w formacie XML lub JSON.

0

No właśnie j/w - jak masz w grze bitwe - robisz jakąś tam symulacje,zniszczone jednostki usuwasz,obliczasz jakieś zrabowane surowce itp.
A jak masz na przykład sklep internetowy to ustawiasz np. status zamówienia, zmieniasz liczbę dostępnym itemów w magazynie (baza danych/zewnętrzne API) generujesz jakiś plik z potwierdzeniem i wysyłasz do klienta

0

Okej, dziękuję wszystkim pięknie za wyczerpujące odpowiedzi, jestem usatysfakcjonowany ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1