Cześć,

Piszę aplikacje w javie w swingu, która tworzy scenę 3D z obiektem, który jest rysowany na ekranie z użyciem metody z klasy java.awt.Graphics - drawPolygon(). Obiekt tworzę poprzez złączenie ze sobą obiektów 2D, np kwadrat tworzę przez stworzenie 6 ścian, wyliczenie ich pozycji i wyświetlenie jako kwadrat 3D. Przy pisaniu wzorowałem się na tym repozytorium .
Oświetlenie jest tutaj zrealizowane w bardzo prymitywny sposób, mianowicie poprzez rozjaśnianie i ściemnianie koloru całej jednej ściany.
Moje pytanie jest czy da się do takiego "silnika" dopisać punktowe oświetlenie?
Z tego co czytałem to oświetlenie w 3D polega na podobnej zasadzie jak robie to teraz, ale ściemnia się i rozjaśnia pojedyncze trójkąty, których np w modelu .obj jest bardzo dużo. Niestety w moim przypadku posiadam tylko 6 całych wielokątów, ale może jest na to jakiś inny sposób?