Wielowątkowość + Timer

0

Mam takie klasy:

 public class KidRunner {
    Kid kid;
    
    public void move() {
        SwingWorker<Void, Void> worker = new SwingWorker<Void, Void>() {
            @Override
            protected Void doInBackground() throws Exception {
                while(!kid.grounded){
                    kid.moveRandomWay();
                    System.out.println("Current position : "+ kid.position.x + " , " +  kid.position.y );
                    kid.play();
                    System.out.println("ZASYIAM " + kid.toString());
                    Thread.sleep(2000);
                }
                return null;
            }
        };

        worker.execute();
    }
    
    public KidRunner(Kid kid) {
        this.kid = kid;
    }
}
 public class Reminder {
    Timer timer;
    boolean end = false;

    public Reminder(int seconds) {
        timer = new Timer();
        timer.schedule(new RemindTask(), seconds*1000);
    }

    class RemindTask extends TimerTask {
        public void run() {
            end = true;
            timer.cancel(); //Terminate the timer thread
        }
    }
}
 //Klasa kid i metody:
public class Kid() {
    public Kid() {
        grounded = false;

        KidRunner kidRunner = new KidRunner(this);
        kidRunner.move();
        
    }

    public void play() {
        Reminder reminder = new Reminder(1);
       
        while( ! reminder.end){
            System.out.println("bawie sie");
            
        }
        
    }

I pozniej tworzę sobie kilka takich obiektów klasy Kid np. 10, które teoretycznie powinny wykonać losowy ruch, pobawić się przez 1 sekunde, zasnac na 2 sekundy i ciągle to powtarzać.

W rzeczywistości wygląda to tak, że np. 3 (raz 5, raz 2 ) na 10 obiektów robi to, a reszta stoi w miejscu i nic nie robi. O co może chodzić? Myślałem może, że zapomniałem o jakiejś synchronizacji, ale przecież nie wspóldziele żadnych zasobów?

0

Po małych debuggowaniu doszedłem do wniosku, że nie tutaj jest głowny problem.
Mam dwie klasy:

 public class Kid extends Char{
    public boolean grounded;
    
    public Kid() {
        grounded = false;
        image = Configuration.KID_IMAGE;

        KidRunner kidRunner = new KidRunner(this);
        kidRunner.move();
        
    }
    

    public void moveRandomWay() {
        Random random = new Random();
        
        switch(random.nextInt(3)){
            case 0:
                moveRight();
                break;
            case 1:
                moveLeft();
                break;
            case 2:
                moveUp();
                break;
            default:
                moveDown();
                break;
        }
    }
    
    public void moveRight() {
        dx += 1;
        
        move();
        dx = 0;
    }

    public void moveLeft() {
        dx -= 1;

        move();
        dx = 0;
    }
    
    public void moveDown() {
        dy -= 1;
        
        move();
        dy = 0;
    }

    public void moveUp() {
        dy += 1;

        move();
        dy = 0;
        
    }

    public void setAsGrounded() {
        if( ! grounded) {
            grounded = true;
            setToRandomToyImage();
        }
    }
    
    private void setToRandomToyImage(){
        
        Random random = new Random();
        
        switch( random.nextInt(4) ){
            case 0:
                image = Configuration.TOY_1_IMAGE;
                break;
            case 1:
                image = Configuration.TOY_2_IMAGE;
                break;
            case 2:
                image = Configuration.TOY_3_IMAGE;
                break;
            case 3:
                image = Configuration.TOY_4_IMAGE;
                break;
            default:
                image = Configuration.TOY_5_IMAGE;
                break;
        }
        
    }

    public void play() {
        Reminder reminder = new Reminder(2);

        image = Configuration.PLAY_IMAGE;
        
        while( ! reminder.end){
            System.out.println("bawie sie");
            
        }
        
    }
}
 public class KidRunner {
    Kid kid;
    
    public void move() {
        SwingWorker<Void, Void> worker = new SwingWorker<Void, Void>() {
            @Override
            protected Void doInBackground() throws Exception {
                    while (!kid.grounded) {
                        kid.moveRandomWay();
                        System.out.println("Current position : " + kid.position.x + " , " + kid.position.y);
                        Random random = new Random();
                        Thread.sleep(random.nextInt(5000));
                    }
                return null;
            }
        };

        worker.execute();
    }
    
    public KidRunner(Kid kid) {
        this.kid = kid;
    }
}

To synchronized powrzucałem wszędzie (metoda prób i blędów :D)

Co do tych wątków tworzonych przez te 2 klasy. Jak utworzę w pętli np. 12 obiektów klasy Kid to metodę run() wykonuje tylko 8-10 obiektów. Myślę o jakimś zakleszczeniu, ale nie mam pojęcia gdzie do niego może dochodzić. Jakieś pomysły?

1

Oczekujesz pomocy to jednak postaraj się wyciągnąć fragment kodu, który da się odpalić od razu - jako osoba, która chce ci pomóc demotywuję się tym, że piszesz o pętli, w której tworzysz 12 obiektów, a tej pętli tu nie ma, też nie chce mi się po aplikacji biegać żeby znaleźć błędy fragment kodu.

Błędnie założyłeś, że nie dzielisz stanu, jednak remindertask ustawia pole klasy reminder, które nie ma gwarancji widoczności w pamięci, a następnie tworzysz obiekty Reminder i dajesz warunek w pętli na tym właśnie polu. Dodaj słówko kluczowe volatile do pola end klasy Reminder, powinno wystarczyć dla twojego zastosowania. Przykładowy scenariusz co mogło pójść nie tak:

    public void play() {
        Reminder reminder = new Reminder(1);
 
        while( ! reminder.end){
            System.out.println("bawie sie");
        }
    }

Wartość pola end obiektu reminder jest nadpisywana w wątku timera. Nie masz gwarancji widoczności pamięci, wiec metoda play może się zawiesić na dłużej nieokreślony czas, bo mimo, że end będzie równe true to wątek wykonujący metodę play będzie miał dostęp do starej wartości tego pola.

1

Ok, zapamiętam. Wybacz.

Wracając do twojej odpowiedzi - to jednak nie jest główny powód. Tak jak napisałem w 2 komentarzu problem jest jeszcze gdzie indziej. Zapomnijmy chwilowo o metodzie play();

MyPanel:


    private ArrayList<Kid> kids = new ArrayList<>();
[...]

     private void createKids(){
        Kid kid;

        int i = 0;
        while (i < Configuration.NUMBER_OF_CHILDREN) {
            kid = new Kid();
            Point point = board.setToRandomEmptyPlace(kid);
            kid.setPosition(point);
            kids.add(kid);
            ++i;
        }
        
        
    }

I te dwie klasy podane w 2 poście:

  public class Kid extends Char{
    public boolean grounded;
 
    public Kid() {
        grounded = false;
        image = Configuration.KID_IMAGE;
 
        KidRunner kidRunner = new KidRunner(this);
        kidRunner.move();
 
    }
 
    public void moveRandomWay() {
        Random random = new Random();
 
        switch(random.nextInt(3)){
            case 0:
                moveRight();
                break;
            case 1:
                moveLeft();
                break;
            case 2:
                moveUp();
                break;
            default:
                moveDown();
                break;
        }
    }
 
    public void moveRight() {
        dx += 1;
 
        move();
        dx = 0;
    }
 
    public void moveLeft() {
        dx -= 1;
 
        move();
        dx = 0;
    }
 
    public void moveDown() {
        dy -= 1;
 
        move();
        dy = 0;
    }
 
    public void moveUp() {
        dy += 1;
 
        move();
        dy = 0;
 
    }
 
    public void setAsGrounded() {
        if( ! grounded) {
            grounded = true;
            setToRandomToyImage();
        }
    }
 
    private void setToRandomToyImage(){
 
        Random random = new Random();
 
        switch( random.nextInt(4) ){
            case 0:
                image = Configuration.TOY_1_IMAGE;
                break;
            case 1:
                image = Configuration.TOY_2_IMAGE;
                break;
            case 2:
                image = Configuration.TOY_3_IMAGE;
                break;
            case 3:
                image = Configuration.TOY_4_IMAGE;
                break;
            default:
                image = Configuration.TOY_5_IMAGE;
                break;
        }
 
    }
 
    public void play() {
        Reminder reminder = new Reminder(2);
 
        image = Configuration.PLAY_IMAGE;
 
        while( ! reminder.end){
            System.out.println("bawie sie");
 
        }
 
    }
}
 public class KidRunner {
    Kid kid;
 
    public void move() {
        SwingWorker<Void, Void> worker = new SwingWorker<Void, Void>() {
            @Override
            protected Void doInBackground() throws Exception {
                    while (!kid.grounded) {
                        kid.moveRandomWay();
                        System.out.println("Current position : " + kid.position.x + " , " + kid.position.y);
                        Random random = new Random();
                        Thread.sleep(random.nextInt(5000));
                    }
                return null;
            }
        };
 
        worker.execute();
    }
 
    public KidRunner(Kid kid) {
        this.kid = kid;
    }
}

Problem pojawia się już na tym poziomie. Tworzę 12 obiektów klasy Kid. W konstruktorze klasy Kid wywołuję klasę KidRunner, która powinna sterować położeniem obiektu przemieszczając go co 5 sekund w losowe miejsce (metoda moveRandomWay()). Ale nie działa to do końca dobrze, ponieważ nie wszystkie obiekty się przemieszczają, a np. 8 z nich, albo 10 (różnie) na te 12.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1