javafx onKeyPressed i onKeyReleased nie działa

0

Przerabiam aplikacje ze swnga na javafx:

w aplikacji posiadam okno i gdy nacisne startgame odpala sie kontroler StartGameController czy ktoś wytłumczy mi dlaczego gdy używam plikow fxml i tam ustawiam onKeyPressed jako keyPressed i onKeyReleased jako keyReleased do Pane to dziala tylko gdy mam jeszcze w pane załóżmy np. przycisk a gdy usunę już nie, troszke dziwne

np.
tak nie działa

 
public class StartGameController  {

    @FXML
    public void keyPressed(KeyEvent k) {
        System.out.println("udalo ci sie");
    }

    @FXML
    public void keyReleased(KeyEvent k) {
        System.out.println("nie udalo ci sie");
    }
}

na razie własnie próbowałem tylko z wypisywaniem, a póżniej mam zamiar zrobić poruszanie się obiektów tym sposobem, tylko nie wiem czy w dobrym kierunku ide czy nie przypadkiem keyPressed nie daje sie do pliu graficznego a nie do pane;

0

Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi z tym. Używasz SceneBuilder? Czy piszesz w IDE? Zajrzyj sobie tutaj, jak event handlera się używa http://docs.oracle.com/javafx/2/events/handlers.htm

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1