Pomoc w wyborze technologi w grze 2d klient-serwer

0

Witam, chcę napisać grę karcianą klient - serwer.
Chciałbym przy tym wykorzystać i nauczyć się Springa.

Myślałem nad użyciem springowego DispatcherServlet do przetwarzania zapytań po stronie serwera, ale nie wiem czy komunikacja http ma sens.
W jaki sposób wysyłać dane do serwera i je sensownie przetwarzać ( jeśli pomysł z DispatcherServletem jest słaby )?

Chciałem zapytać także co użyć do implementacji GUI ( grafika 2d ) w grze? LibGDX / JavaFX czy wystarczy Swing?
Czy ma sens używanie Springa do takiego projektu? Do czego można byłoby go użyć?

0

Jeśli to nie jest gra turowa, to w ogóle używanie tcp nie ma sensu.

0

To jest gra turowa ( i nie znam karcianki nie turowej ).
Pytanie dalej aktualne

1

Spring + angular2 + websockety

Chociaż więcej frajdy by z tego płynęło po podmienienu springa na phoenixa ;P

0

Web Sockety ;)

0

@spartanPAGE @scibi92
z tym, gra klient -serwer jest przez program a nie przez stronę www. klient ma aplikację javową z gui ( nie stronkę ).
Czy w takim przypadku używanie Springa ma sens?

0

@Czarny Samiec Dlaczego chcesz mieć to jako apkę desktopową a nie webową? Pomijając fakt, że z elektronem możesz mieć to i to.

0

Albo zamiast websocket- http/ajax do push i server sent events do pull.

Ps. ostatnio próbowałem trochę angulara2- &^%$ jakie to trudne! :C tak jakby całe JSF przepisać na frontend/TypeScript. I z tego powodu nie wróżę mu świetlanej przyszłości. W końcu z tych wszystkich megafrejmłorków przetrwa zwykły MVC jak Spring MVC

Ps2. co myślicie o takiej architekturze żeby uruchamiać instancję Spring Boot - per - pokój do gry? wiem że ogromny narzut ale fajnie by to wyglądało- takie horyzontalne skalowanie :P (zawsze można wyobrazić sobie że gra jest bardzo wymagająca, np szybka gra real-time i gra ze 100 osób na raz)

0

@spartanPAGE
kieruję się tym, że takie aplikacje w praktyce też tak działają. Np hearthstone czy inne gierki.
Taka komunikacja wydaje mi się prostsza a też nie znam się na tworzeniu gui itp w webie, nigdy tego nie robiłem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1