Android rytm jak zaczac

0

Czesc,

Postanowilem sie wziac wkoncu za androida po wielumiesiecznej walce z java :P Chcialbym od razu zaczac z jakims wiekszym projektem ktory juz od jakiegos czasu chodzi mi po glowie. Lecz nie mam pojecia jak go ugryzc . Pomysl jest mianowicie taki :

Na poczatku chce stworzyc apke ktora ma rozne czwiczenia rytmiczne wbudowane. Niech to bedzie na poczatku jakis prosty rytm 4/4 i niech to beda 8ki. Chcialbym zeby te 8ki byly raz zagrane przez telefon a raz wyciszony dzwiek nut i w tle tylko metronom. Za drugim razem uzytkownik musi wystukac kombinacje na ekranie. Jezeli sie uda, lecimy dalej. Jezeli nie trzeba jeszcze raz. I zalozmy w jednym zestawie czwiczen jest 10 poziomow.

W pozniejszym etapie chcialbym rozwinac aplikacje do tego stopnia ze uzytkownicy zakladali by konta i tworzyli swoje rytmy/wyzwania.

Rozumiem ze jest to dosc zaawansowana aplikacja ( przynajmniej tak mi sie wydaje ) i brak pojecia jak to zaczac nie wrozy najlepiej. Ale mam mega motywacje do stworzenia czegos takiego gdyz bedzie to polaczenie dwoch moich pasji : programowanie oraz gra na perkusji. Jezeli uda mi sie ruszyc z tym projektem chce to rozbudowac dalej , na razie nie chce zdradzac jak :P ale studiuje elektronike wiec chce to rowniez z tym polaczyc . Wiec jezeli ktokolwiek moglby mnie naprowadzic na poczatek, badz byc chetnym mi pomoc w budowie , bylbym bardzooooooo wdzieczny.

0

Na początku zacznijmy że z językiem programowania się nie walczy, bo to nie wróży owocnej przyszłości. Do języka trzeba się dopasować i albo odpowiada albo nie, wtedy szukasz dalej. Ogólnie jeśli chcesz zrobić tego typu grę to polecam libGDX(jeśli chcesz się uczyć javy) albo Unity i C#(jeśli chcesz wydać grę) - bo istnieje mały procent szans że na teraz uda ci się wydać tą grę ucząc się javy na libgdx(niskopoziomowa libka w porównaniu do Unity). Dodatkowo nie polecałbym ci początkowo skupiać się na całościowym projekcie, skup się raczej na prototypowniu i poznanawaniu coraz to nowszych rzeczy w języku. Proces tworzenia kompletnej gry jest żmudny i nieco nudny. A jak robisz to samemu to tak na prawdę czasem tylko 1/2 albo 1/3 czasu spędzasz na kodowaniu(z tego >80% to ta część kodu która cię mało interesuje, ale musi być zrobiona). Reszta to dopracowywanie mechaniki, wywalenie zbędnych rzeczy i robienie tego co jest jeszcze niezbędne, potem assety i zgrywanie tego do formy grywalnej - jak na początek sporo. Kiedyś zaczynało się od konsoli, teraz każdy chce wszystko:)

0

Troche czepiasz sie slowek niepotrzebnie jakbym pisal ze nienawidze programowania i javy a projekt chce zrobic dla fejmu :P Oczywiscie na poczatku nie zamierzam zrobic calego projektu od razu chce zaczac od czegos malego i rozbudowac to do moich potrzeb, zeby projekt uzywac tez dla wlasnego fun, mysle ze robiac taki projekt motywacja jest ogromna. I akurat teraz nie mam motywacji zbyt duzej edukacyjnej chce po prostu sie pobawic czyms fajnym a przy tym projekcie czuje mega motywacje. Dzieki za wskazowke :P

Ma ktos moze pomysl jak rozwiazac problem wyswietlania w ktorym czasie zostal dotkniety ekran ? Czy jest do tego jakis timer ktory zapamietuje w jakim miejscu zostal dotkniety ekran ?

0

Jeśli zaczynasz z Adroidem to zacznij od obejrzenia tego:

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1