Odtwarzanie dziwięku

0

Witam!

Mam pewien problem dotyczący odtwarzania dźwięku. Szukałem na forum różnych tematów z tym związanych i znalazłem... ale był to dział delphi :/. Dodam jeszcze, że mam małe doświadczenie z programowaniem. Chodzi o to, że chcę zrobić program, który będzie odtwarzać zaprogramowane sample(kick drum, snare, hi-hat etc. - taki beat sequencer). Zacząłem od sprawdzenia sobie jak to mniej więcej by wyglądało. Do odtwarzania sampli użyłem biblioteki javazoom.jl.player.Player. Problem jest taki, że gdy chcę odtworzyć dźwięki jeden po drugim to następuje to z opóźnieniem gdzieś 0,3 sekundy, a nie używam żadnego delay'a ani nic z tych rzeczy. Każdy dźwięk w formacie mp3 nie ma żadnych dziur(ciszy) na końcu. Może ktoś mi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje? I jak to obejść?

0

Zgaduje, może próbki trzeba wczytać do pamięci? I odtwarzać z niej, a nie z dysku?

0

Może to by pomogło. Jakieś tipy dotyczące użycia pamięci w ten sposób?

0

Pokaż kod, bo bez niego może być ciężko komukoolwiek Ci cokolwiek konkretnego doradzić.

0
grzzpo napisał(a):

Pokaż kod, bo bez niego może być ciężko komukoolwiek Ci cokolwiek konkretnego doradzić.

Zatem stworzyłem sobie klase Sample w której jest metoda odtworz i klasa main:

 public void odtworz() throws FileNotFoundException, IOException{
       try{
           FileInputStream sciezka = new FileInputStream(path); // path -> zmienna przechowująca ścieżkę do pliku
           Player odtworzDzwiek = new Player(sciezka);
           odtworzDzwiek.play();
       } catch (Exception exc) {
            System.out.println("Nie można otworzyc pliku MP3");
       }  

    }
public static void main(String[] args) throws FileNotFoundException, IOException, IllegalThreadStateException{

        Sample[] ProbkiDzwiekowe = new Sample[6];
        for (int i=0;i<6;i++){
            ProbkiDzwiekowe[i]= new Sample();
        }
        ProbkiDzwiekowe[0].setPath("F:\\music\\Samples\\PJANO\\1.mp3");
        ProbkiDzwiekowe[1].setPath("F:\\music\\Samples\\PJANO\\2.mp3");
        ProbkiDzwiekowe[2].setPath("F:\\music\\Samples\\PJANO\\3.mp3");
        ProbkiDzwiekowe[3].setPath("F:\\music\\Samples\\PJANO\\4.mp3");
        ProbkiDzwiekowe[4].setPath("F:\\music\\Samples\\PJANO\\5.mp3");
        ProbkiDzwiekowe[5].setPath("F:\\music\\Samples\\PJANO\\6.mp3");
        
        for (int i=0;i<=5;i++){
            ProbkiDzwiekowe[i].odtworz();
        }
}
0

Po odtworzeniu dźwięku z 1.mp3 jest wykonane dla 2.mp3 wewnątrz metody odtworz() to:

FileInputStream sciezka = new FileInputStream(path); // path -> zmienna przechowująca ścieżkę do pliku
           Player odtworzDzwiek = new Player(sciezka);
           

I dopiero później odtwarza dźwięk...
Dla kolejnych plików tak samo.

Spróbuj to gdzieś upchnąć (np. do konstruktora) i następnie już tylko iterować i wykonywać odpowiednią metodę .play().

BTW byłoby bardziej eleganckie utrzymać kod tylko po angielsku.

0

Tu jest przykład z trzymaniem dźwięku w pamięci (nie musi być ogg):
http://stackoverflow.com/questions/33110772/how-to-buffer-and-play-sound-data-from-ogg-files-with-java-sound

0
grzzpo napisał(a):

Po odtworzeniu dźwięku z 1.mp3 jest wykonane dla 2.mp3 wewnątrz metody odtworz() to:

FileInputStream sciezka = new FileInputStream(path); // path -> zmienna przechowująca ścieżkę do pliku
           Player odtworzDzwiek = new Player(sciezka);
           

I dopiero później odtwarza dźwięk...
Dla kolejnych plików tak samo.

Spróbuj to gdzieś upchnąć (np. do konstruktora) i następnie już tylko iterować i wykonywać odpowiednią metodę .play().

BTW byłoby bardziej eleganckie utrzymać kod tylko po angielsku.

Spróbowałem w ten sposób:

//klasa Sample

    private String path;
    private Player odtworzDzwiek1;

    public Sample(String path){
        try{
           FileInputStream sciezka = new FileInputStream(path);
           Player odtworzDzwiek = new Player(sciezka);
           odtworzDzwiek1=odtworzDzwiek;
       } catch (Exception exc) {
            System.out.println("Nie można otworzyc pliku MP3");
       } 
    }
    
    public void playSound(){
        try {
            odtworzDzwiek1.play();
        } catch (JavaLayerException ex) {
            Logger.getLogger(Sample.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        }
    }

Jeśli dobrze, zrozumiałem i wykonałem :P - dalej nie działa.
Zrobiłem też osobną metodę do ładowania ścieżki i osobną do odtwarzania mp3, która zwraca Player, ale i tak to samo, dalej jest mała przerwa.

zz napisał(a):

Tu jest przykład z trzymaniem dźwięku w pamięci (nie musi być ogg):
http://stackoverflow.com/questions/33110772/how-to-buffer-and-play-sound-data-from-ogg-files-with-java-sound

Spróbuje w ten sposób też to ogarnąć ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1