Tworzenie gier android

Odpowiedz Nowy wątek
2016-03-05 15:51
Absolutny Nowak
0

Witam,
Ostatnio zainteresowałem się tworzeniem gier w android. Stworzylem dwie proste za pomocą android studio w Javie ale domyślam się ze profesjonalnie robi się inaczej. Tak więc proszę was o poradzenie jaki uzywac framework (lub cos takiego) w tym celu. Chciałbym by ten framework :
1) Zebym mogl pisać w Javie
2)Nie był trudny w instalacji
3) Jeśli się da chciałbym pisać w android studio. (Wole się zajmować czescia logiczna niż graficzna a android studio przyspiesza tworzenie wyglądu aplikacji)
Oczywiście mam otwarty umysł i mogę zmienić trochę swoje podejścię. Co proponujecie ?

Pozostało 580 znaków

2016-03-05 16:21
Krwawy Krawiec
0

Gier na androida nie piszę się tak jak zwykłych aplikacji, znaczy jeszcze zależy o jakie gry Ci chodzi bo jak o jakieś proste klikacze typu Quizwanie czy milionerzy to można, ale ogólnie to gry tworzy się w silnikach gier i to one martwią się o to żeby gra działała na androidzie. Jak chcesz tworzyć gry to polecam zacząć od https://unity3d.com/ albo https://www.unrealengine.com/what-is-unreal-engine-4 są to obecnie chyba dwa najpopularniejsze silniki z dużą ilością tutoriali dostępnych w necie.

Pozostało 580 znaków

2016-03-05 20:42
Absolutny-Nowak
0

Dziękuję, który z tych silnikow polecasz do tworzenie gier akcji ? Unity czy Unrelengine ?

Pozostało 580 znaków

2016-03-05 23:02
Anon
0

W żadnym z tych języków nie można pisać w Javie, więc 1. wymóg nie jest spełniony. Unity3D to C# (bardzo podobne do Javy) lub JavaScript (ale większość nie poleca pisania w tym języku), a Unreal Engine to tylko i wyłącznie C++ (no i jest jakaś chyba jeszcze śmieszna mapa, ale to składanie klocków a nie pisanie). Jeśli chodzi o Javę i Androida, to do gier 2D jest silnik libGDX. Do gier 3D nie znam żadnego popularnego silnika, tylko LWJGL (napisany jest w tym Minecraft) ale to wrapper do OpenGL, czyli pisanie prosto do karty graficznej, więc silnik musiałbyś napisać sobie sam. Dodatkowo w przypadku LWJGL żeby przeportować grę na androida wymagana byłaby również znajomość OpenGL SE (odbiedzony OpenGL na telefony). libGDX robi to za ciebie.

Pozostało 580 znaków

2016-03-06 09:02
Absolutny-Nowak
0

Dziękuję. Chyba jednak spróbuję napisać coś w unity. Jeśli c# jest podobny do Javy to może dam radę, a jest dużo tutoriali. Dziękuję. (:

Pozostało 580 znaków

2016-03-06 10:05
zz
0

Ale jednak Libgdx nie wyklucza gier 3D.

Pozostało 580 znaków

2016-03-06 10:33
Absolutny-Nowak
0

Uważacie że LigDbox jest lepszy i bardziej się opłaca ?
I jeszcze małe pytanko a propoS unity czy darmowa wersja jest dużo gorsza ?

Pozostało 580 znaków

2016-03-07 10:46
MiL
0

Zależy jeszcze co chcesz osiągnąć. Jeżeli piszesz grę z zamiarem jej sprzedania to bierz gotowy silnik. Jeżeli chcesz się nauczyć programowania i poznania platformy to pisz sam w czym ci wygodnie.

Pozostało 580 znaków

2016-03-07 14:09
0

Libgdx jest bardzo wygodny i ma setki (w tym polskich) poradników. W dodatku masz możliwość tej samej gry potem skompilowania pod iOS i platformy stacjonarne :>.


"-._,-'"-.,-'"`-.,-'"-._,-'"-.,-'"`-.,-'"-._,-'"-.,-'"`-.,-'"-._,-'"-.,-'"`-.,-'"-._,-'"-.,-'"`-.,-'"`-._,-'

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0