Zmiana czułości mikrofonu

1

Witam, planuję zrobić grę Flappy Bird z tą różnicą, że chciałbym Birdem kierować nie za pomocą klawisza, lecz mikrofonu, tzn. dmuchając w niego unoszę głównego bohatera. Mam 2 problemy:

  • czy da się zrobić coś w stylu "lineryzacji" amplitudy dźwieku mikrofonowego? Jak się dmucha w mikrofon, to nie trzeba wcale użyć dużo siły, żeby osiągnąć 100%
  • jaka biblioteka/funkcja pozwoli mi na pobranie tej amplitudy?
0

Ogólnie jest tak, że dane z mikrofonu są zapisywane jako wektor (mono) lub macierz złożona z dwóch wektorów (stereo). To właśnie wtedy są amplitudy sygnału wejściowego. Tylko teraz będziesz musiał poczytać chociaż podstawy na temat przetwarzania sygnałów: mikrofony zazwyczaj nagrywają z częstotliwością 44,1 kHz. Będziesz potrzebował te dane przefiltrować (najlepiej filtrem dolnoprzepustowym), żeby odfiltrować szumy. Potem już masz gotowe dane i możesz z nimi zrobić co zechcesz, w dowolnym języku.

Aha i o co ci chodziło z linearyzacją amplitudy? Linearyzuje się nieliniową funkcję, a nie stałą.

0

Chodziło mi o to, że jak się dmucha w mikrofon, to nie trzeba użyć dużej siły dmuchu, żeby osiągnąć maksimum dźwięku. Chcę to jakoś podzielić

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1