Czy może mi ktoś pomóc w stworzeniu przycisku play do menu gry? Podpowiedzieć gdzie mogę szukać informacji? Przekopałem się już zarówno prze yt jak i google i nie znalazłem nic co by mi pomogło. Sęk polega na tym, żeby była to textura na którą można kliknąć, a nie przycisk, który generuje się mając blank texturę i generując an nim napis z czcionki. Z góry dziękuję!
Widziałem to już, czy ktoś może potwierdzić czy pierwsza opcja jest git? Bo za nic nie chciało mi wyjść
Ja najczęściej rozwiązuje to za pomocą własnego sposobu:
-
tworze teksturę z naciskami gotowymi (np. w Gimpie)
-
wstawiam je i dodaje algorytm dla menu, gdzie :
nadpisuje touchDown/
//screenx - miejsce naciśnięcia myszy/ dotknięcia palca na osi x
//screeny - miejsce naciśnięcia myszy/ dotknięcia palca na osi y
//przycisk - obiekt przycisku np. start
if(screenx>przycisk.pozycja.x
&& screeny> przycisk.pozycja.y
&& screenx < (przycisk.pozycja.x+przycisk.szerokosc)
&& screeny < (przycisk.pozycja.y+przycisk.wysokosc)){
//jeśli to przycisk startu tu powinna się rozpocząć gra w tym miejscu
}
Możesz stworzyć gotową funkcję w obiekcie przycisk która będzie przyjmować pozycje x i y, a zwracać wartość logiczną.
pobierz sobie bibliotekę VisUI tam masz kilka fajnych rozwiązań w tym VisImageButton. Jeśli chcesz to zrobić na natywnym scene2d to jest kontrolka ImageButton.
Dziękuję koledzy! :)
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.