LibGDX przycisk

0

Czy może mi ktoś pomóc w stworzeniu przycisku play do menu gry? Podpowiedzieć gdzie mogę szukać informacji? Przekopałem się już zarówno prze yt jak i google i nie znalazłem nic co by mi pomogło. Sęk polega na tym, żeby była to textura na którą można kliknąć, a nie przycisk, który generuje się mając blank texturę i generując an nim napis z czcionki. Z góry dziękuję!

0

Widziałem to już, czy ktoś może potwierdzić czy pierwsza opcja jest git? Bo za nic nie chciało mi wyjść

1

Ja najczęściej rozwiązuje to za pomocą własnego sposobu:

  • tworze teksturę z naciskami gotowymi (np. w Gimpie)

  • wstawiam je i dodaje algorytm dla menu, gdzie :
    nadpisuje touchDown/

//screenx - miejsce naciśnięcia myszy/ dotknięcia palca na osi x
//screeny - miejsce naciśnięcia myszy/ dotknięcia palca na osi y
//przycisk - obiekt przycisku np. start
if(screenx>przycisk.pozycja.x 
&& screeny> przycisk.pozycja.y 
&& screenx < (przycisk.pozycja.x+przycisk.szerokosc)
&& screeny < (przycisk.pozycja.y+przycisk.wysokosc)){
 //jeśli to przycisk startu tu powinna się rozpocząć gra w tym miejscu
}

Możesz stworzyć gotową funkcję w obiekcie przycisk która będzie przyjmować pozycje x i y, a zwracać wartość logiczną.

1

pobierz sobie bibliotekę VisUI tam masz kilka fajnych rozwiązań w tym VisImageButton. Jeśli chcesz to zrobić na natywnym scene2d to jest kontrolka ImageButton.

0

Dziękuję koledzy! :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1