Gdzie najlepiej to przechowywac lista,hashmapa,string?

0

Witam mam pytanko poniewaz pisze apke do gry i chodzi o to że musze co jakiś czas chować do zmiennej name gracza
i teraz albo będe to trzymał
w String name;
lub List<String> = new ArrayList<>();
nie wiem w czym lepiej to przechowywać

  • np kiedy sie skończy ten okres to liste bym po prostu clearował a nie wiem co miałbym robic z stringiem xD
0

trzymaj to w Stringu i dawaj null'a / pustego stringa. wgl powineneś tam raczej trzymać obiekt private Player currentPlayer; , który posiada to name

0

tzn to chodzi o to że ja pisze pod api do gry który ma już obiekt Player a nie wiem czy opłaca się tworzyć dla dokładnie 1 zmiennej lub 2 robić obiekt;/

0

Jeśli to jeden gracz to po co ci lista?

kiedy sie skończy ten okres

jaki znowu okres? Ta aplikacja to jakiś kalendarzyk? :D

0

to bardziej minigra xD
coś jakby gra w grze
ale nazwałem to tutaj jako appka

0

Stwórz nową klasę z metodami setSomeFieldA(val), getSomeFieldA(), setSomeFieldB(val), getSomeFieldB()... i clear() i pakuj dane w obiekt.

  1. Lista odpada, bo będziesz musiał pilnować, żeby zmienne trafiały w odpowiedniej kolejności do niej ALBO będziesz musiał identyfikować zmienne po ich wartościach co nigdy nie jest dobrym pomysłem.
  2. String odpada, bo będziesz musiał za każdym razem go parsować (przy odczycie) i formatować (przy zapisie).
  3. Mapa jest prawie OK, ale nie daje kontroli nad typami, ani też nie zapewnia spójności danych (nic nie broni, żeby zamiast klucza "zmienna1" wstawić "zmienna!").

Obiekt dedykowanej klasy nie zawiera żadnych z wyżej wymienionych wad. Proste POJO da się wygenerować w mniej niż minutę. POJO + metoda clear() da się napisać też w mniej niż minutę.
Dodatkowo sprawa będzie mocno uproszczona, gdy będziesz potrzebował dorzucić jeszcze jedną zmienną.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1