Jak zrobić grę 3D w Java. W ogóle nie robiłem gier 3D więc wiele nie wiem.
Jak zbudować auto. W ogóle nie budowałem aut wiec wiele nie wiem.
No i? Jakie jest pytanie?
Najpierw za pomocą czystego OpenGLa zrób coś prostego, typu latanie ostrosłupem nad proceduralnie wygenerowanym terenem. Do tego możesz wykorzystać LWJGL czy JOGL. Dzięki temu nauczysz się jak działa OpenGL i podstawy matematyki potrzebne do transformowania trójwymiarowych obiektów i rysowania grafiki trójwymiarowej.
Następnie możesz np od razu skoczyć na gotowy silnik, jak np jMonkeyEngine i za jego pomocą tworzyć coś już zdecydowanie bardziej skomplikowanego.
Polecam Ci najlepszy i zarazem prosty do opanowania silnik JMonkeyEngine 3. Silnik jest Open-sourcowy, napisany w Javie dla Javy :) Zintegrowany Terrain Editor i wiele innych.
LWJGL, fajnie się ogląda i dobrze tłumaczy -
Do czego jest OpenGL i LWJGL a dlaczego używać gotowych silników.
Czyli OpenGL to gra od podstaw a silnik to już coś rozbudowanego, tak ?
Hmm, zacznij od tego może (tzn przeczytaj i poszperaj): http://en.wikipedia.org/wiki/Lightweight_Java_Game_Library