Projek; Java; Sudoku; Kilka pytań;

0

Cześć, jak jest w temacie mam do zrobienia projekt w javie w NetBeans, trochę przerobione sudoku, graficznie.
No i tak wyszło, że tak średnio ogarniam tę jave i mam co chwilę jakiś problem który stopuje moją pracę.
A więc tak chcę zrobić mało skomplikowane to sudoku, zrobiłem sobie pola (na razie są puste), zrobiłem sobie panel z guzikami od 1 do 9. No tu mam kilka pytań do was, no i nie ukrywam, że liczę na szybką odpowiedź.
-Jak zrobić, żeby klikając w guzik, spisywało mi do jakiegoś parametru wartość liczy (1-9) i po kliknięciu w wybrane pole przypisywało tę wartość.
-(Nie wiem czy dobrze to zrobiłem, ale te pola zrobiłem z pola tekstowego.) Jak zrobić, żeby kilka pól było zablokowanych, które mają stałe wartości.
-Mam guzik sprawdź, który przynajmniej moim zamysłem jest, że działał by tak, że pobierałby wartości z pól do tablicy i sprawdzałby poprawność z 2 tablicą, która byłaby zapisana przeze mnie z poprawnymi wynikami.
No to na razie tyle w sumie mógłbym jeszcze kilka, napisać no, ale to najpierw.
Z góry wielkie dzięki!

1

-Jak zrobić, żeby klikając w guzik, spisywało mi do jakiegoś parametru wartość liczy (1-9) i po kliknięciu w wybrane pole przypisywało tę wartość.

Zrób klasę implementującą interfejs ActionListener z jakimś polem, w metodze actionPerformed przypisz do niej wartość.

-(Nie wiem czy dobrze to zrobiłem, ale te pola zrobiłem z pola tekstowego.) Jak zrobić, żeby kilka pól było zablokowanych, które mają stałe wartości.

przycisk.setEnabled(false);

-Mam guzik sprawdź, który przynajmniej moim zamysłem jest, że działał by tak, że pobierałby wartości z pól do tablicy i sprawdzałby poprawność z 2 tablicą, która byłaby zapisana przeze mnie z poprawnymi wynikami.

java.util.Arrays.deepEquals(tab1,tab2)

A dalej pinokio idzie sam...

0

Jak zrobić, że po wciśnięciu w pole tekstowe od razu przypisało wartość tego co wcześniej pobrałem i żeby do tego pola nie dało się wpisywać nic ręcznie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1