Gra Tank (pocket tanks)

0

Witam. Na projekt będę musiał napisać grę, dokłądnie Tank (pocket tanks ) czyli gra 2D, 2 czołgi które strzelają do siebie ( poruszanie po terenie, podnoszenie i opuszczanie lufy aby wymierzyć dobre kąty itd ). Czy miałby ktoś jakieś praktyczne porady jak zacząć, jak rozwiązać ? Umiem podstawy Javy, znam bibliotekę swing. Czy uda mi się zrobić do tej gry multiplayer ? jakieś podpowiedzi ? Ogólnie co wiecie to piszcie, jakieś pomocne kursy itp :) z góry dzięki ;)

1

Pocket Tanks było napisane w Delphi ;)

Skoro nie masz doświadczenia w takich aplikacjach, to niszczenie terenu i multiplayer (przez neta) bym sobie darował, chyba, że to ma być praca inżynierska.

Do wyświetlania grafiki użyłbym lwjgl ( http://www.lwjgl.org/ ). Tor pocisku sobie wyliczysz odpowiednimi wzorami, np. http://pl.wikibooks.org/wiki/Fizyka_dla_liceum/Rzuty#Rzut_uko.C5.9Bny

0

Nie to nie praca inżynierska, po prostu trzeba zrobić projekt w Javie i co tydzień pokazywać prowadzącemu postępy. Nie wiem tylko jak się do tego zabrać, mam na razie trochę czasu ale coś trzeba zacząć myśleć ;)

0

musisz pisać gre? nie możesz aplikacji "webowo-biznesowej" ?

0

@karolinaa a jakieś propozycje ? gre pisze sie w sumie nie tak trudno, przynajmniej widać co się robi i jak to ma wyglądać :)

0

Wymyśl jakieś nowe rodzaje broni których tam jeszcze nie ma:D

0

Poczytaj o bibliotece libgdx. Jest stworzona specjalnie do gier i jeżeli trochę Cię poniesie to i tak będzie chodzić płynnie bo wyświetlanie jest wspierane przez gpu. Poza tym proponuję zrobić tak:

Jeżeli już zrobisz grywalną działająca wersję to dopiero zabierz się za rzeczy typu AI czy niszczenie terenu. Multiplayer po sieci całkowicie sobie odpuść lub zostaw jako rozwinięcie-ciekawostka po zaliczeniu projektu. Będzie z tym sporo roboty a lepiej chyba dopracować samą rozgrywkę.

0

@krzysiek050 dzięki za podpowiedzi :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1