Cykl życia aplikacji w Androidzie

0

Witam. Piszę aplikację do prowadzenia statystyk w meczu tenisowym. Utworzyłem klasę zawodnik, która ma różne fajne pola, takie jak ilość punktów, gemów, czy setów zdobytych przez niego. Mój problem polega na tym, że kiedy naciskam przycisk "dodaj punkt", otwiera się kolejne okno, gdzie wybieram szczegółowe informacje (czy był to pierwszy, czy drugi serwis itp.). Po kliknięciu zatwierdź otwiera się z powrotem okno główne i... resetują się stany obiektów(czyli ich liczba punktów jest znowu 0, wszystko jak zaraz po stworzeniu obiektu), co jest normalne, bo obiekty tworze w metodzie onCreate, a ta się wykonuje za każdym przejściem z jednego okna do drugiego i z powrotem. Da się to jakoś obejść? Zrobić, żeby te obiekty się nie kasowały? Żeby metoda onCreate wykonywała się tylko raz, a po przejściu do następnego okna i zatwierdzeniu pamiętała o tym, że onCreate już zostało wykonane?

0

Hmm, troszkę nie rozumiem o co chodzi w tym zapamiętaniu stanu. Nie ma jakiejś łatwiejszej metody? Mam na myśli to: http://developer.android.com/training/basics/activity-lifecycle/pausing.html .
Zrobić tak, że po otworzeniu nowego activity wywoływałoby się tylko onPause, albo onStop, a potem po powrocie onResume. W takim wypadku z automatu nie pamiętałby o poprzednim stanie?
Znalazłem jeszcze coś takiego: http://developer.android.com/training/basics/intents/result.html
Mógłby ktoś wytłumaczyć na czym to polega? Czy po wykonaniu metody startActivityForResult() mój stan obecnego activity się nie utraci?

0

Ogolnie dziwne jest to ze u ciebie najwidoczniej zawsze wywolywane jest onDestroy a jak wracasz onCreate, u mnie np. tak nie jest. Mozliwe ze nie ma pamieci albo cos, albo masz w developer settings ustawienie 'always destroy activities' czy jakos podobnie. Jesli masz taki problem, najlatwiej testowac go w ten sposob, ze odwracasz telefon landscape-postrait - wtedy, domyslnie*, Android niszczy i tworzy activity od nowa. Jesli twoja aplikacja sobie z tym nie radzi, to znaczy ze zle ja napisales.

  • Mozna zmienic ustawienia w ten sposob ze activity nie jest niszczone, lecz wywolywana jest metoda onConfigurationChanged, ale to trzeba specjalnie wlaczyc w manifescie.

Jak juz ktos wspominal, aby byc pewnym ze dane pozostaja, musisz albo zapisac je np. w bazie danych, albo w SharedPreferences albo gdziekolwiek - jesli chcesz zeby zyly dluzej niz aplikacja. Jesli maja istniec tylko tak dlugo jak aplikacja, to i tak musisz rozwazyc to ze activity moze byc zniszczone i zbudowane od nowa (rotacja, nowe activity itp.) - jak juz ktos wspomnial, onSaveInstanceState oraz onCreate/onRestoreInstanceState odpowiednio zaimplementowac.

Sa rowniez inne opcje - jak np. fragment w activity ktory nie ma wlasnego UI a sluzy tylko do trzymania danych; fragmentow mozna powiedziec ze powinny przezywac onDestroy activity, a wiec dane ktore trzymaja rowniez przezyja. Sa to jednak bardziej zaawansowane i skomplikowane use casy, ktorych ty moim zdaniem zdecydowanie nie potrzebujesz.

0

Zrobiłem testową apkę dla sprawdzenia, czy faktycznie tak jest we wszystkich apkach. Wg mnie to nie jest żaden bug, tylko mój błąd. hmm, Czy aby na pewno robisz to tym sposobem, co ja, że u Ciebie po powrocie do pierwszego activity nie resetuje się stan? zamieszczę trochę kodu jakim sposobem przełączam się pomiędzy activity:

(klasa MojaKlasa zawiera tylko pole a=0, które zwiększam przyciskiem dla testu ;)
Pierwsza aktywność:

public class MainActivity extends ActionBarActivity {
    Mojaklasa obiekt;
    TextView textView;

    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_main);
        obiekt = new Mojaklasa();
        textView=(TextView)findViewById(R.id.tV);
    }


    @Override
    public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
        // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
        getMenuInflater().inflate(R.menu.menu_main, menu);
        return true;
    }

    @Override
    public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) {
        // Handle action bar item clicks here. The action bar will
        // automatically handle clicks on the Home/Up button, so long
        // as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml.
        int id = item.getItemId();

        //noinspection SimplifiableIfStatement
        if (id == R.id.action_settings) {
            return true;
        }

        return super.onOptionsItemSelected(item);
    }

    public void clickPierwszy(View view) {
        obiekt.a = obiekt.a +1;
        textView.setText(""+obiekt.a);

    }

    public void clickDrugi(View view) {
        Intent intent = new Intent(this, SecondActivity.class);
        startActivity(intent);
    }
} 

druga aktywność(tylko 1 przycisk, który uruchamia pierwszą):

     public void clickButton(View view) {
        Intent intent = new Intent(SecondActivity.this, MainActivity.class);
        startActivity(intent);
    }
}

Czy powinienem przełączać się między activity inaczej?

EDIT// Chyba, że pójdę na łatwiznę i będę zapisywał te wartości po prostu w SharedPreferences :D

1

Robisz w 2. activity ponownie startActivity, ktore startuje nowa instancje 1. activity. Reszta wyglada ok.
Zrob finish() w 2. activity. To spowoduje zdjecie 2. ze stosu i powrotu do 1.
Przetestuj rowniez rotacje, jesli tam dziala to masz wszystko ok (albo wiekszosc ;d).

0

Aa, nie wiedziałem, że istnieje taka metoda, jak finish ;) Dzięki!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1