Witam, mam następujące pytanie:
piszę niezbyt skomplikowaną aplikację okienkową, której działanie ma polegać na tym, aby odczytywać plik txt z danymi, którego format każdej linii jest taki -> czas;x1;y1;x2;y2;x3;y3. Po odczytaniu pliku program ma zrobić dla danego przedziału czasowego rysować wykres na podstawie współrzędnych odczytanych punktów.
Zaprojektowałem odpowiednie klasy do odczytywania tych danych z pliku i przechowywania w postaci tablicy (klasy punkt, pomiar, pomiarLista oraz plik). Mam też plik okienko.java, w którym zaimplementowałem klasę, która ma wyświetlać okno aplikacji (wywoływane z pliku wykresRuchu.java - plik główny). Klasa okienko przechowuje nazwę pliku do odczytu i wpisany przez usera krok czasowy.
Stworzyłem layout prostego okienka:
- po lewej stronie mam komponent JPanel
- po prawej stronie mam 2 textBoxy do wpisania nazwy pliku oraz kroku czasowego
- poniżej po prawej mam labelkę do wyświetlania statusu odczytania pliku (czy znaleziono dany plik etc)
- jeszcze niżej mam 3 buttony - do umieszczenia na panelu układu współrzędnych, do czyszczenia wykresu (bez układu) i do rysowania wykresu na gotowym układzie
I moje pytanie w tym momencie jest takie: co powinienem zrobić, aby móc wykonać działania rysownicze, na podstawie klikniętego przycisku? Myślałem o zdeklarowaniu metody paint(), ale z tego co doczytałem, to metoda ta może mieć tylko argument typu Graphics2D, a nie np String opisujący co powinna rysować. Pomyślałem też o wykorzystaniu JButtonActionPerformed(ActionEvent evt), ale nie wiem jak miałbym to połączyć z Graphics2D...
Dodam, że JPanel mam zdefiniowany z poziomu kreatora wizualnego design, więc nie mam go jako nowej klasy, tylko w postaci jPanel1 = new javax.swing.JPanel();
Czekam na jakiekolwiek sugestie, które pomogą mi ruszyć z tym programem... -.- Dzięki