Praca ta ma zostać wykonana na przedmiot programowanie zdarzeniowe, a temat "Gra turowa"
temat dobry, ale wytyczne z d**y:
c) będzie zawierała co najmniej 3 komponenty własnego autorstwa (kontrolki)
nie rozumiem, jak robienie swoich kontrolek ma się do gry turowej.
e) będzie wykorzystywała co najmniej dwie usługi sieciowe (webservicy, www np. czas i pogoda)
a może i stawiała horoskop i pobierała kurs funta? Co to ma wspólnego z grą? Ktoś, kto dał takie wytyczne, raczej nie myślał wiele.
f) do rozmieszczenia komponentów należy użyć Layout.
Też z d**y założenie. Skąd wiadomo, jakie rozmieszczenie komponentów będzie najbardziej odpowiednie?
b) będzie konfigurowalna przy pomocy plików properties w Javie
o, to ma pewien sens, bo faktycznie grę warto konfigurować (ale jaką metodą to już jest względne).
Szczególnie warto to konfigurować:
Kazdy Typ jednostki ma okresla ilosc hp, zasieg ruchu, sile ataku (pozniej mozna dodac bonus do walki z poszczegolna jednostka).
Co myślicie o czymś takim ? Obawiam się że jest to zbyt skomplikowane
jest zbyt skomplikowane, bo twoje wytyczne są w ogóle niedopasowane do tego projektu i nie dają najmniejszej wskazówki jak to można zrobić, i co zrobić, oprócz jakichś głupot typu "zrób grę turową, połącz się z usługami sieciowymi i pobierz czas i pogodę". Przecież to nie ma najmniejszego sensu xD).
ale:
- czy rozgrywka ma być sieciowa, czy na gorącym krześle? (gorące krzesło będzie łatwiejsze do zaimplementowania).
- jeśli to sieciowa gra, to będzie przydatny jakis system komunikatów. Czyli jeślli gracz klika gdzieś, żeby ruszyć pionkiem, to nie wystarczy że go ruszysz. Ponieważ musisz jeszcze powiadomić serwer/drugi komputer, że gracz się ruszył. Wygodne więc będzie zrobić obiekt komunikatu, który będzie miał własny typ i właściwości. np. (pseudokod)
{
typ: rusz się
współrzedne: 10, 30
kto: gracz 1
}
i wysyłasz tę strukturę do serwera. Tam powinna nastapić walidacja, czy na pewno masz prawo się tam ruszyc a nie jesteś cheaterem itp.
chyba, że olejesz sieciówkę i zrobisz grę na gorącym krześle.
- aha, przyda się jakaś zmienna/obiekt oznaczający stan, w którym się znajduje gra, czyli "czyja jest tura". Ale też tym stanem może być "ekran menu" itp. Zalezy co tam będziesz mial w grze.