Witam
Chciałbym stworzyć małą gierkę turową która odbywałaby się na planszy 10x10
Planuje zastosować do tego GridBagLayout ale niestety mam problem, ponieważ chciałbym aby przyciski były tworzone w pętli ale niestety
program kompiluje sie ale nie odpala....
Wrzucam przykład dla planszy 3x3 :
private void initialize() {
frame = new JFrame();
frame.setBounds(100, 100, 450, 300);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
GridBagLayout gridBagLayout = new GridBagLayout();
gridBagLayout.columnWidths = new int[]{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0};
gridBagLayout.rowHeights = new int[]{0, 0, 0, 0, 0};
gridBagLayout.columnWeights = new double[]{0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, Double.MIN_VALUE};
gridBagLayout.rowWeights = new double[]{0.0, 0.0, 0.0, 0.0, Double.MIN_VALUE};
frame.getContentPane().setLayout(gridBagLayout);
JLabel lblKamil = new JLabel("Kamil");
GridBagConstraints gbc_lblKamil = new GridBagConstraints();
gbc_lblKamil.insets = new Insets(0, 0, 5, 5);
gbc_lblKamil.gridx = 3;
gbc_lblKamil.gridy = 0;
frame.getContentPane().add(lblKamil, gbc_lblKamil);
JButton btnField [][] = null;
GridBagConstraints gbcBtnField [][] = null;
for(int i = 1 ; i<=3;i++){
for(int j = 1 ; j<=3 ; j++){
btnField[i][j] = new JButton("Button");
gbcBtnField[i][j] = new GridBagConstraints();
gbcBtnField[i][j].gridx = i;
gbcBtnField[i][j].gridy = j;
frame.getContentPane().add(btnField[i][j],gbcBtnField[i][j]);
}
}
A moje drugie pytanie w jaki sposob mogę ustalić wielkość tych buttonów ? xd ponieważ setSize nie działa :/