Button w formie image

0

Witam!
Pisałem aplikację na jednym telefonie, a teraz przeniosłem się na inny. Na poprzednim przyciski wyglądały tak jak tego oczekiwałem, a na aktualnym i również na innym są bardzo małe. Dodatkowo radiobutton nie jest taki jak na screenie tylko defaultowy.

Taj wygląda podgląd graficzny xml:
http://prntscr.com/49dlnk

A tak kod:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:id="@+id/RelativeLayout1"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:background="#323232"
    android:orientation="vertical" >

<ImageButton
        android:id="@+id/logfaceBUt"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_above="@+id/registerButt"
        android:layout_alignLeft="@+id/start"
        android:layout_marginBottom="10dp"
        android:background="@null"
        android:src="@drawable/logface" />

</RelativeLayout>

Jak prawidłowo powinien wyglądać XML, aby buttony wyglądały tak jak na screenie?
Podawałem stałą width i height ale to nic nie zmieniało.

0

Szczerze nie wiem bo nie wiem który kawałek kodu xml wkleiłeś i nie bardzo wiem co chcesz żeby jak wyglądało.....

0

Wkleiłem tylko relativelayout, w którym siedzą pozostałe elementy i dla przykładu imageview dla Logo (po co wklejać więcej imageview, chyba polega to na tym samym?). Jest to ten szary kwadracik, który po odpaleniu aplikacji na komórce, tak samo jak przycisk LOGIN i LOGIN with FACE, robi się strasznie mały.

Obecnie robię różne kombinacje i obserwuję efekty. Przykładowo gdy wrzuce ikonę androida, która już jest w drawable to prezentuje się ok tak jak w oryginale. Natomiast kiedy wrzucę imageview i podam ścieżkę do wybranej grafiki to po naniesieniu jej na layout jest strasznie mała. Nie zachowuje swoich proporcji. Sprawdziłem w katalogu drawable jak wyglądają obie grafiki i launcher jest rozmiarów 80x80, a Moje logo 420x180 i pomimo tego jest mniejsze od launchera.

W takim razie Moje pytanie brzmi: Jak poprawnie wrzucić ImageView (z wybranej ścieżki) do layoutu, aby zachowało Swoje rozmiary?
Ustawianie elementów w Androidzie nie jest takie easy.

0

Wrzuć match_parent a nie wrap_content to Ci się dostosuje do rozmiaru rodzica, a nie będzie rozpychało :)

Przy okazji przy tym konkretnym layoucie który tu pokazujesz po co używasz Relativa? nie lepiej tutaj LinearLayout ? ustawisz sobie wagę każdego elementu i elegancko Ci się zmieści na ekranie :)

pzdr

0

Wagę elementu? Chodzi o np. weight 0.6 ? Mógłbyś wytłumaczyć?

Co do relative to lepiej mi się układa elementy ;p Samo pisanie w Androidzie Mi się spodobało, ale to rozmieszczanie elementów to dla Mnie totalna porażka.

Zaraz spróbuję wykorzystać Twoją radę, jednak obrazki i tak wrzucą się małe, a jeśli dopasują się do elementu wyżej to rozszerzą się i stracą na jakości.

1

LinearLayout który generalnie jest dziadowym rozkładem ale się przydaje, ma takie cudo jak layout_weight który idąc za dokumentacją, stwierdza jak dużo dany podkomponent zajmuje miejsca w nadkomponencie :)

http://developer.android.com/guide/topics/ui/layout/linear.html

działa to trochę nieintuicyjnie ale myślę że sobie szybko poradzisz :)

pzdr

0

Zajmowanie miejsca w procentach, już się z tym spotkałem (o ile dobrze pamiętam, bo można podać np. 0.6, a to = 60%). Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

0

A co do wrzucania tych imageview z scieżki to dlaczego mają one duże rozmiary, a po wrzuceniu do layoutu są małe?
Czy jest jakieś specyficzne dodawanie zdjęć do imageview i Ja robię coś źle?

Z Palette po lewej wybieram Images & Media a następnie przeciągam ImageView na layout. Wybieram create new icon -> launchers icons.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1